Allegro jest adresem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy online w Polsce. Ponad 400 mln ofert od ponad 140 tys. sprzedawców przełożyło się na wzrost sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce w trzecim kwartale o 10,5 proc. r/r do 13,3 mld zł, przewyższając dynamikę całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce.
Czytaj też: Rossmann w TOP 10 najpopularniejszych e-commerce w Polsce
Ponad jedną trzecią wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie – Supermarket oraz Zdrowie i Uroda. Konsumenci ostrożnie sięgają po droższe przedmioty, ale za to coraz częściej wybierają Allegro jako miejsce swoich codziennych zakupów. Platformie rośnie liczba aktywnych kupujących, których w Polsce jest już 14,5 mln, a generowane przez nich średnie roczne GMV zwiększyło się o 7,3 proc. r/r w trzecim kwartale.
Wzrost GMV i średniej prowizji od sprzedaży (take rate) przełożył się na wyższe przychody oraz marżę liczoną jako skorygowana EBITDA do GMV. W trzecim kwartale wzrosła on do 5,86 proc., czyli powyżej średnioterminowych założeń Allegro na poziomie 5 proc.
Sprzedawcy i marki, chcąc przyciągnąć uwagę kupujących inwestują w reklamy. Wzrost przychodów z tej działalności wyniósł 38 proc. w ujęciu rocznym. Mocno rośnie też liczba beneficjentów Allegro Smart!, przy czym już około 85 proc. użytkowników usługi przeszło na jej nowe warunki ogłoszone rok temu. Natomiast wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła o 43 proc. r/r do ponad 2 mld zł, przy wskaźniku pożyczek zagrożonych na poziomie poniżej 1 proc.
Allegro kontynuuje poszerzanie swojej i tak już największej w Polsce sieci punktów odbioru, rozbudowując też własne możliwości dostaw. Liczba automatów paczkowych One Box przekroczyła już 3,2 tys., a ich wykorzystanie i udział w dostawach rosną. Aplikacja Allegro jest najpopularniejszą aplikacją zakupową w Polsce – ma już średnio prawie 15 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Roy Perticucci, prezes Allegro komentuje: