StoryEditor
E-commerce
14.02.2023 00:00

Sprzedawcy Allegro dostali dostęp do ponad 9 tys. punktów odbioru oraz automatów paczkowych w Czechach

W 2020 roku Packeta wprowadziła na rynek Z-Boxy, ekologiczne automaty paczkowe. Ich liczba przekroczyła 6 tys., a oprócz Czech działają one również na Słowacji i Węgrzech / fot. materiały prasowe
Allegro rozbudowuje międzynarodową ofertę szybkich dostaw w krajach Unii Europejskiej. Dzięki umowie z Packetą, największym czeskim operatorem logstycznym, platforma właśnie poszerzyła swoją ofertę o ponad 9 tys. punktów odbioru oraz automatów paczkowych Z-Box w Czechach. Tym samym sprzedający zyskali dodatkowe możliwości rozwijania swojego biznesu na kolejnych rynkach.

Packeta to kolejny operator, który dołączył do Allegro, wzbogacając ofertę dostaw międzynarodowych z platformy. Niespełna miesiąc wcześniej do Allegro dołączył DHL Parcel, oferujący dostawy kurierskie na terenie Polski oraz 24 krajów Unii Europejskiej. Teraz najpopularniejsza czeska firma logistyczna (na rodzimym rynku znana pod nazwą Zásilkovna), zapewni atrakcyjne cenowo i wygodne dostawy do 9100 punktów odbioru stacjonarnego oraz automatów Z-Box.

– Rozwijając naszą zagraniczną ekspansję spoglądamy zarówno na rynki regionu, jak i dalsze rynki unijne. Chcemy być jak najwygodniejszą platformą łączącą kupujących ze sprzedającymi nie tylko w Polsce, ale i w skali międzynarodowej. Promocja Allegro poza Polską połączona z coraz lepszymi dostawami i usługami na pewno ucieszy sprzedających, którzy tym samym będą mogli dotrzeć do nowych grup klientów. Ci z kolei będą mogli liczyć na większą i bardziej dostępną ofertę – mówi Jakub Kłoczewiak, director of operations w Allegro.

– Od początku działalności w Polsce naszym celem jest wspieranie rodzimych e-sklepów w sprawnej i efektywnej ekspansji zagranicznej. Otwarcie się na inne rynki to w naszej ocenie przyszłość polskiej branży e-commerce. Tym bardziej cieszy nas współpraca z Allegro, dzięki której rynek czeski stał się jeszcze bardziej dostępny dla tak wielu polskich e-sklepów. Posiadając największą sieć punktów odbioru w Czechach i zapewniając intuicyjną, cyfrową platformę e-commerce, gwarantujemy sprawny i satysfakcjonujący proces logistyczny zarówno sprzedającym, jak i kupującym w Czechach – dodaje Justyna Andreas, managing director w Packeta Polska.

Ekspansja Allegro na arenie międzynarodowej weszła w decydującą fazę dzięki zeszłorocznemu przejęciu czeskiej Grupy MALL i WE/DO, co pozwoliło firmie wejść na pięć nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie dzięki platformie Allegro.com sprzedający docierają ze swoją ofertą do klientów w całej Unii Europejskiej. 

Czytaj też: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie

Packeta/ZásilkovnaZásilkovna to czeski franczyzowy projekt logistyczno-technologiczny, który w 2010 roku założyła Simona Kijonkova, która do dziś zarządza firmą. Od tego czasu rozwinął się on w jedną z najbardziej znanych firm w Czechach, która świadczy kompleksowe usługi logistyczno-technologiczne dla sklepów internetowych. Dziś Zásilkovna jest częścią 14 spółek holdingu Packeta, który działa w 8 krajach i realizuje dostawy do 34 krajów na świecie.

Zásilkovna prowadzi również popularną usługę o nazwie "Mezi námi" polegającą na dostarczaniu paczek między osobami fizycznymi. W 2020 roku Packeta wprowadziła na rynek Z-Boxy, ekologiczne automaty paczkowe. Ich liczba przekroczyła 6 tys., a oprócz Czech działają one również na Słowacji i Węgrzech. Oprócz nich Packeta ma ponad 15 tys. własnych punktów odbioru (niemal 9 100 w Czechach), ponad 140 tys. partnerskich punktów odbioru i współpracuje z ponad 46 tys. e-sklepów.

W Polsce Packeta wspiera e-sklepy w ekspansji na rynki zagraniczne. Z jej usług korzystją też od jakiegoś czasu sprzedawcy platformy Vinted. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, Packeta doręcza też paczki polskim odbiorcom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 05:19