Wysoki poziom w rozwoju spersonalizowanej obsługi klientek osiągnęły firmy oferujące kosmetyki do makijażu i preparaty do pielęgnacji twarzy. Zamiast rozmowy ze specjalistą w sklepie, proponują one chatboty oraz quizy.
Jednym z dobrych przykładów wykorzystania nowych sposobów obsługi klienta jest Sephora Virtual Assistant. To oprogramowanie, które umożliwia natychmiastowy "test" wszystkich rodzajów szminek w ofercie Sephory. Klientka wysyła zdjęcie swojej twarzy przez aplikację Facebook Messenger, by tuż po chwili otrzymać fotografię z kolorem wybranej szminki. Chatbot jednocześnie wysyła link, upraszczający proces zakupowy wybranego towaru.
Inne rozwiązanie oferuje CVS Pharmacy. Firma na swojej stronie posiada quiz, dzięki któremu klientka opisuje swój typ skóry, a także ewentualne problemy zdrowotne. Następnie aplikacja udziela spersonalizowanych rekomendacji co do produktów, które powinna nabyć, by zaradzić wskazanym problemom.
Na zupełnie odmienne rozwiązanie wpadli przedstawiciele firmy CoverGirl. Stworzyli oni chatbota, który "udaje" Kalani Hilliker – młodą gwiazdę internetu. Bot rozmawia w charakterystyczny, luźny sposób, jednocześnie pomagając rozmówcy w znalezieniu produktu odpowiadającego jego potrzebom. Do kontynuacji rozmowy zachęca podarunek – kupon na zakupy – dostępny po zakończeniu konwersacji.