Sephora należąca do koncernu LVMH, osiągnęła porozumienie w sprawie naruszenia stanowej ustawy o ochronie prywatności konsumentów. Jak podało w oświadczeniu biuro kalifornijskiego prokuratora generalnego, Sephora nie poinformowała konsumentów, że sprzedawała dane osobowe zebrane na swojej stronie internetowej i nie przetwarzała żądań rezygnacji ze sprzedaży danych poprzez kontrolę prywatności ustanowioną przez użytkowników.
Dochodzenie w sprawie Sephora wszczęto w wyniku „przeszukania egzekucyjnego” w czerwcu 2021 r., którego celem było sprawdzenie, czy sprzedawcy internetowi honorują sygnały rezygnacji konsumentów za pośrednictwem Globalnej Kontroli Prywatności, narzędzia umożliwiającego użytkownikom szerokie informowanie witryn internetowych o swoich preferencjach dotyczących prywatności.
Sephora nie naprawiła naruszeń w ciągu 30 dni od powiadomienia biura prokuratora generalnego, co skłoniło organ do wszczęcia dochodzenia.
Przeczytaj również: Pozew zbiorowy w USA przeciwko L’Oreal za zbieranie danych biometrycznych
Prokurator zarzucił Sephora, że ta pozwoliła stronom trzecim śledzić informacje, takie jak lokalizacje użytkowników i przedmioty w koszyku podczas zakupów online, w zamian za ukierunkowane reklamy i usługi analityczne.
Rzecznik firmy Sephora z siedzibą w San Francisco powiedział w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną, że firma współpracowała z biurem prokuratora generalnego, a jej praktyki są zgodne z CCPA.
Ugoda, która wymaga, aby firma Sephora, będąca własnością LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, przestrzegała kalifornijskiej ustawy o prywatności konsumentów, jest pierwszym działaniem organów ścigania w ramach przestrzegania ustawy o prywatności konsumentów. Ugoda wymaga zgody sądu.
Kalifornia jest jednym z niewielu stanów USA, które wprowadziły własne prawo dotyczące prywatności konsumentów, które weszło w życie w 2020 roku.