Sephora jest jedną z czterech światowych, które pozyskują klientów i utrzymują z nimi relacje integrując je z aplikacją do przesyłania wiadomości na Facebooku. Jak informuje serwis retailtouchpoints.com, w maju Facebook ujawnił, że wprowadził rozwiązanie AR na platformie Messenger w zamkniętej wersji beta dla sprzedawców detalicznych, takich jak Nike i Sephora, a także ASUS i Kia.
Dzięki temu sprzedawcy detaliczni i marki mogą wykorzystywać przesyłanie wiadomości, aby kupujący wizualizowali produkt i uzyskiwali natychmiastową informację zwrotną na temat zakupów, dostosowań i innych elementów - bez konieczności odwiedzania sklepu tradycyjnego.
Przyszłość aplikacji Facebooka Messenger jako środka komunikacji z konsumentami detalicznymi wygląda jasno. Gdy kupujący wchodzi w interakcję z sprzedawcą w tym programie, sprzedawca może poprosić go o otwarcie aparatu, który zostanie wstępnie załadowany filtrami lub efektami AR odpowiednimi dla marki. W zależności od potrzeby, użytkownicy aplikacji mogą zrobić zdjęcie lub nagrać wideo, które zawiera funkcję AR do zdjęcia lub wideo. Następnie można zapisać zdjęcie, udostępnić je w grupie lub dodać do swojej historii.
W ten sposób, firma Sephora umożliwiła klientom wypróbowanie sześciu różnych wizualizacji makijażu obejmujących trzy produkty (oczy, policzki i usta), a następnie zakup produktów bezpośrednio w programie Messenger.
„Aplikacja to sposób na zwiększenie świadomości marki wśród klientów, generowanie leadów handlowych, dbanie o konsumentów oraz stymulowanie zakupów. Marki od pewnego czasu prosiły o tę możliwość, aby pomóc swoim klientom w wizualizacji i doświadczeniu ich produktów w ich fizycznym środowisku - bez względu na to, czy są na kanapie czy w podróży. Wiadomości wizualne okazały się być bardzo skutecznym sposobem nawiązywania kontaktu między ludźmi” – powiedział Heath Black, menedżer produktu na Facebooku Messenger w wywiadzie dla Retail TouchPoints.
Sephora jest jedną z największych sieci perfumerii w Europie. Od 1998 roku jest obecna w Stanach Zjednoczonych oraz w Polsce i systematycznie kontynuuje swój rozwój.