Po otwarciu pierwszych sklepów w Szwecji i Danii w 2012 roku, Sephora Scandinavia uruchomiła w 2017 roku swój sklep internetowy w tych krajach i osiągnęła świetne wyniki na start.
- Już po kilku miesiącach okazało się, że wolumeny są znacznie większe niż oczekiwano i potrzebujemy bardziej niezawodnego rozwiązania dla naszych przesyłek - mówi Jenni Österlund, general manager w Sephora Scandinavia.
Właśnie dlatego oddział francuskiej firmy kosmetycznej zdecydował się niedawno na współpracę z DB Schenker. Sephora ulokowała swoje towary w magazynie prowadzonym przez operatora logistycznego przy międzynarodowym lotnisku w Göteborgu w Szwecji.
Rozwiązanie 3PL firmy DB Schenker dla nowego klienta obejmuje obsługę wszystkich zamówień, kompletację i pakowanie. Co pół godziny zespół magazynu otrzymuje najnowsze zamówienia ze sklepu internetowego, kompletuje i pakuje produkty. Przesyłki wysyłane są tego samego dnia przed godziną 14.00.
Sephora oferuje wiele małych artykułów, które są stosunkowo podobne. - Jeden produkt może być dostępny w 20 wersjach. Oznacza to, że w obsłudze zamówień zapewnienie jakości ma najwyższy priorytet. - Kolejnym kluczowym wyzwaniem w przypadku tego typu produktów jest inwentaryzacja zapasów. Na bieżąco wspieramy firmę Sephora w tym zakresie. - mówi Felix Berglund, business development manager w DB Schenker.
Oprócz magazynowania DB Schenker zapewnia klientowi również rozwiązania transportowe.