StoryEditor
E-commerce
29.06.2023 00:00

Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu / fot. wszystko.pl
Dziś, zgodnie z zapowiedziami, wystartowała platforma zakupowa wszystko.pl. W założeniach jej twórców, jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii mają być na niej oferty beauty, wśród których kupujący odnajdą zarówno popularne marki masowe, jak i niszowe oraz utrzymane w trendach, np. naturalne, ekologiczne, certyfikowane.

Marketplace wszystko.pl jest częścią Grupy Comarch, największej firmy technologicznej w Polsce. Tworząc platformę sprzedażową rzuciła ona rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Oferowane tu produkty wciąż dostępne mają być w atrakcyjnych cenach. Jednak w przeciwieństwie do innych marketplace‘ów oferowane będą nie przez osoby prywatne, a wyłącznie przez podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce.

Mariola Brzyk-Libura, business unit director wszystko.pl w rozmowie z wiadomościami kosmetycznymi jeszcze przed startem platformy zapewniała, że jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii będzie uroda. To w niej kupujący mają znaleźć najwięcej produktów – od perfum, kosmetyków do pielęgnacji, higieny, makijażu, po chemię gospodarczą i środki czystości.

29 czerwca, w dniu startu marketplace’u znajduje się niemal 50 tys. ofert z kategorii pielęgnacja,  blisko 25 tys. związanych z tematem manicure i pedicure,  pond 17 tys. ofert dotyczących profesjonalnego wyposażenia salonów oraz ponad 13 tys.  ofert z perfumami i wodami toaletowymi, a także niemal 11,5 tys. z kosmetykami i akcesoriami do makijażu.

Sprzedawców platforma zachęcała brakiem prowizji od sprzedaży. Wśród nich są już takie marki jak Bielenda, Soraya, Revlon czy Braun, a także retailerzy: Dr Max, Apteka Melissa, Perfumeria MM oraz TOTO Hair Company.

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu. Kategoria podzielona jest na opalnie w solarium, opalanie na słońcu, samoopalacze i kosmetyki po opalaniu. Poprzez filtrowanie można wybrać takie marki jak Dolce & Gabbana, Lancaster, Avon, Bielenda, Donegal, Eveline Cosmetics, Farmona, Lirene, Nivea, Perfecta, Silcare, Sylveco i Ziaja. Jednak najwięcej jest ofert zgrupowanych jako Inne, gdzie kupujący znajdą m.in. domowe solarium do opalania twarzy i dekoltu ale i szeroką ofertę marki Australian Gold, Kolastyna, Dax Sun, Veoli Botanica czy Equilibra.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. luty 2025 19:45