Rossmann powołuje się na „brak popytu na szybkie spełnienie” jako przyczynę zakończenia partnerstwa. Jego lider na rynku archiwów i drogerii, dm, wcześniej zakończył współpracę z Amazonem, sugerując, że wielu klientów „woli kupować w sklepie produkty drogeryjne”. Następnie opracowano własne funkcje „kliknij i odbierz” oraz standardową opcję dostawy do domu za pośrednictwem DHL.
Warunki partnerstwa z Amazonem, w połączeniu z niskimi marżami, skłaniają niemieckich operatorów drogerii do opracowania własnych propozycji omnichannel. Wykorzystują swoje ogromne portfolio sklepowe, dywersyfikując je poprzez dodatkowe usługi dla klientów, takie jak zwroty w sklepie.
Dysponując ponad 5000 placówkami, drogerie w Niemczech nadal są najważniejszymi dla konsumentów. Produkty szybkozbywalne mogą skorzystać z możliwości e-commerce poprzez zwiększanie świadomości skutecznym marketingiem w sklepie i online.