Li Jiaqi, znany w sieci jako Lipstick Brother (w swoim programie testuje produkty do makijażu), podczas transmisji na żywo na platformie Alibaba Taobao, sprzedał towary za 12 miliardów juanów, czyli 1,9 miliarda dolarów. Transmisja trwała 12 godzin i odbyła się pierwszego dnia corocznego festiwalu zakupów organizowanych przez Alibaba Group. Jego obserwatorzy kupili różne produkty – od balsamów Shiseido po słuchawki Apple AirPods.
Według danych chińskiego portalu Taosj.com, sprzedaż jaką wygenerował Li Jiaqi podczas swojej transmisji jest rekordowa. Viya, inny topowy livestreamer, sprzedał tego samego dnia towary o wartości około 8 miliardów juanów w programie, który trwał 14 godzin. Cherie, inna gwiazda streamingów na żywo osiągnęła sprzedaż na poziome 1,2 miliarda juanów.
Transmisje na żywo połączone ze sprzedażą to format lubiany w Chinach. Są one po części programem rozrywkowym, materiałem informacyjnym i czatem grupowym. Ich popularność bardzo wzrosła od czasu wybuchu pandemii. Środowy program prowadzony przez Lipstick Brother trwał 12 godzin i uzyskał prawie 250 milionów wyświetleń.
Ostatecznie wartość sprzedaży z pokazu prawdopodobnie będzie niższa, ponieważ niektórzy kupujący anulują zakup produktów zamówionych podczas transmisji. Jednak i tak kwoty, które Chińczycy wydają podczas takich pokazów pokazują rosnącą siłę tej innowacyjnej formy handlu elektronicznego w Chinach. Jest to wyraźna odpowiedź na ograniczenia, jakie stawiają przed handlem pandemia COVID-19.