31 grudnia tego roku w niemal całej Europie wchodzi w życie przepis wynikający z regulacji unijnej (z dyrektywy PS2D) dotyczący silnego uwierzytelniania klientów, czyli tzw. SCA (ang. Strong Customer Authentication). Wymóg ten ma na celu ograniczenie oszustw poprzez wprowadzenie dodatkowych warstw zabezpieczeń w płatnościach cyfrowych. Dla konsumentów oznacza to zmiany w sposobie weryfikacji tożsamości klientów podczas płatności.
Jeżeli do końca roku przedsiębiorcy nie zadbają o to, by system płatności w ich sklepach internetowych był dostosowany do wymagań SCA, to ich klienci mogą mieć problemy z dokonywaniem u nich zakupów.
– Może to skutkować odrzuceniem transakcji, a tym samym spadkami w dochodach i odejściem zniechęconych klientów. W dobie panującej pandemii i rozwoju e-commerce jest to kluczowa kwestia, zwłaszcza dla firm z sektora MŚP, które zostały dotknięte negatywnymi skutkami zamrożenia gospodarki i walczą o przetrwanie na rynku – poinformowała Visa w komunikacie.
Aby pomóc przedsiębiorcom w przygotowaniu się na nadchodzące zmiany Visa przygotowała porady, dzięki którym płatności w e-sklepach będą mogły nadal przebiegać sprawnie: