Paulina Baumert będzie piastować w Primavera Parfum stanowisko Chinese Market Director, a zakres jej obowiązków obejmować będzie między innymi: kontakt i utrzymywanie relacji z aktualnymi, chińskimi odbiorcami, koordynowanie zespołu stacjonującego w Państwie Środka oraz rozwijanie całego projektu w zakresie sprzedaży oraz marketingu. Największe wyzwania, jakie stoją przed nową manager, to poszerzenie portfolio marek obecnych na tym rynku oraz otwieranie nowych platform sprzedażowych i pozyskiwania klientów w Chinach.
Chiny to największy rynek e-commerce na świecie, którego wartość szacowana jest na 2 biliony dolarów, co stanowi obecnie ponad połowę obrotów globalnego handlu internetowego. Za sukcesem tego rynku stoją 854 miliony użytkowników internetu, z którego niemal wszyscy korzystają z telefonu komórkowego.
– To daje praktycznie nieograniczone możliwości e-sprzedaży pojawiającym się tam markom. Jestem przekonana, że dzięki mojej wiedzy i doświadczeniu we współpracy ze wschodnimi kontrahentami, kolejne polskie firmy będą pojawiać się na chińskich platformach cross-border – mówi Paulina Baumert, chinese market director w Primavera Parfum.
Nowa manager ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze azjatyckich partnerów. Wcześniej pracowała jako asystentka zarządu w polskim oddziale chińskiego potentata w produkcji oświetlenia LED – Hongbo Clean Energy Europe oraz jako ekspertka ds. rynków azjatyckich w PLL LOT. W przeszłości uczestniczyła w Alibaba Global Dreamers Program oraz współpracowała z zagranicznymi i chińskimi spółkami w Pekinie.
Absolwentka Beijing Language and Culture University (stypendystka) oraz studiów podyplomowych “Biznes chiński – jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” w Akademii Leona Koźmińskiego. Obecnie współpracuje z Instytutem Sobieskiego jako ekspertka ds. lotnictwa oraz przemian gospodarczych i społecznych w Chinach.
Primavera Parfum wspiera producentów z różnych sektorów i branż przy wchodzeniu na chiński rynek. Zakres wschodniej działalności krajowego dystrybutora e-commerce obejmuje kilka krajów, ale kluczowym rynkiem – z uwagi na liczbę odbiorców i tempo jego rozwoju, pozostają Chiny.