Firma Primavera Parfum przeniosła swój magazyn logistyczny do centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II znajdującego się przy drodze ekspresowej S8. Ma do dyspozycji 5,3 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej klasy A, certyfikowanej w systemie BREEAM.
– Obsługujemy wszystkie kanały wysyłek paczek detalicznych, udostępniając ponad 30 tysięcy referencji naszym partnerom. Stajemy się największym w kraju i jedynym tak kompleksowym hubem e-commerce, a pozyskanie nowej powierzchni magazynowej pozwoli nam zwiększyć skalę działalności oraz poszerzyć portfolio dotychczasowych usług – zapowiada Jędrzej Karasek, dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.
Dropshipping w branży kosmetycznej
Primavera Parfum działa w branży kosmetycznej oraz około-kosmetycznej. Oferuje klientom szerokie spektrum kanałów sprzedaży (m.in. strefy marek, współpraca z marketplacami, dedykowane e-sklepy czy własne sklepy internetowe. Działalność firmy jest oparta głównie na dropshippingu, polegającym na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ubiegłym roku spółka wysłała w tym modelu 860 tys. paczek. Nowe zaplecze logistyczne było niezbędne, by firma mogła utrzymać dotychczasowe wzrosty oraz podnieść jakość obsługi.
Wzrost obrotów Primavera Parfum
Obecnie wydajność procesów logistycznych Grupy Primavera Parfum pozwala na wysyłkę do 25 tys. paczek dziennie. Nowy magazyn umożliwia składowanie 60 tys. referencji, co przekłada się na około 6 mln produktów. Według szacunków zarządu, większe moce logistyczne pozwolą generować Primaverze obroty na poziomie co najmniej 700 mln rocznie.
Primavera od lat inwestuje w zaplecze technologiczne i IT. Blisko 5 mln zł wydała na oprogramowanie, które ułatwia szybką integrację z każdą platformą oraz umożliwia sprawne adaptowanie się do nowych sytuacji na zmieniającym się rynku technologii. Współpracowała w tym zakresie z firmami SoftwareMill oraz Scalac.
Czytaj także: Primavera Parfum z dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży