StoryEditor
E-commerce
06.10.2020 00:00

Pracujesz w handlu? Zarejestruj się bezpłatnie na Forum Branży Kosmetycznej 2020

Już 19. listopada organizujemy 8. Forum Branży Kosmetycznej – konferencję poświęconą  jednemu z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Jeśli zarządzasz siecią handlową, drogeryjną, apteczną, jesteś dyrektorem zakupów lub sprzedaży, kupcem kategorii, właścicielem sklepu, możesz bezpłatnie wziąć udział w tym wyjątkowym wydarzeniu. Dowiesz się, jak rozwija się rynek, jak branża kosmetyczna radzi sobie z COVI-dowymi perturbacjami, jakie są prognozy dla sprzedaży kosmetyków i poznasz nowości przygotowane przez producentów. Zapraszamy do rejestracji!

Od lat „Wiadomości Kosmetyczne” łączą przemysł z handlem i pomagają prowadzić biznes. Oprócz naszej działalności wydawniczej, służy temu Forum Branży Kosmetycznej. Tę konferencję w całości poświęconą rynkowi kosmetycznemu organizujemy już po raz 8. 19 listopada w warszawskim hotelu Hilton DoubleTree odbędzie kolejna edycja Forum Branży Kosmetycznej.  

Forum organizowane jest w formule hybrydowej dającej możliwość uczestnictwa stacjonarnego dla ograniczonej liczby gości (ze względów bezpieczeństwa) oraz w wersji online dla wszystkich tych, którzy wybiorą zdalne uczestnictwo w konferencji.

Dla przedstawicieli handlu udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Dostawcy produktów i usług mogą skorzystać z atrakcyjnych rabatów przy zakupie większej liczby wejściówek.

Zapraszamy do rejestracji na Forum Branży Kosmetycznej 2020 TUTAJ

Biorąc udział w konferencji:

  • Dowiesz się, jak branża radzi sobie z COVID-owym kryzysem
  • Poznasz najnowsze trendy na rynku kosmetycznym
  • Spotkasz się osobiście z partnerami w biznesie
  • Nawiążesz nowe kontakty i utrwalisz już istniejące
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami rynku
  • Zapoznasz innowacyjną ofertę Partnerów wydarzenia – producentów i dostawców usług dla biznesu kosmetycznego

W programie konferencji znalazło się szereg interesujących prezentacji poświęconych trendom na rynku kosmetycznym oraz zmianom i wyzwaniom spowodowanym wpływem COVID na branżę. W programie m.in.:

  • Agnieszka Skonieczna, Head Analyst, Retail Business Unit Director, Karolina Szałas, Analyst PMR: Czy wirus trawi biznes kosmetyczny? Jak pandemia wpłynie na rynek detaliczny?
  • Mark Smith, dyrektor generalny NATRUE, The International Natural and Organic Cosmetics: Rynek kosmetyków naturalnych potrzebuje odgórnych regulacji. Jakich zmian w prawie możemy się spodziewać?
  • Artur Schab, Managing Director, Pharmaceutical Consulting: Przyszłość rynku aptek w Polsce, potencjał kanału dla sprzedaży kosmetyków.
  • Dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor, właściciel Cosmetosafe Consulting: Odpowiedzialność za wprowadzenie kosmetyku do obrotu. Na szali bezpieczeństwo konsumenta, wizerunek marki i stabilność firmy.
  • Dr Adrianna Lewandowska, MBA, założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego: Wyzwania firm rodzinnych w Polsce. Podejście systemowe.
  • Marta Prochot, CEO agencji marketingowej Dreamlike i Natalia Wróbel, Project Manager: Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych?  

Dyskusja „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-Covid” odbędzie się z udziałem wybitnych ekspertów: Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego; Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Oceanic; Michał Mróz, prezes zarządu, Inter-Vion; Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich; Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, wiceprezes zarządu Dr Irena Eris SA

Zdrowie i piękno od zawsze idą ze sobą w parze. W tym roku zdrowie stało się absolutnym priorytetem. W trosce o bezpieczeństwo uczestników Forum opracowaliśmy specjalne procedury (zobacz TUTAJ), które pozwolą spędzić ten dzień  w komfortowych warunkach. 

 Forum Branży Kosmetycznej  to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Co roku uczestniczy w niej około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. W tym roku odbędzie się już 8. edycja Forum, które na stałe wpisało się w kalendarz biznesowych konferencji dla branży kosmetycznej. 

Zobacz fotorelację z edycji 2019

Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Daje możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking).
Co roku wykłady w części konferencyjnej przygotowują eksperci w swoich dziedzinach reprezentujący m.in. czołowe międzynarodowe instytuty badawcze oraz firmy konsultingowe i doradcze. W panelach dyskusyjnych zasiadają praktycy mający istotny wpływ na kształt kosmetycznego rynku w Polsce. Konferencja podzielona na bloki takie jak: handel i dystrybucja, konsument i trendy, nowe technologie daje pełen obraz kosmetycznego rynku i zachodzących na nim zmian.

Integralną częścią konferencji są targi top produktów, na których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z potencjalnymi kontrahentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.01.2025 16:37
Polacy stawiają na jakość: raport AliExpress o nawykach zakupowych
Canva

Polscy konsumenci coraz częściej planują swoje wydatki strategicznie, rezygnując z impulsywnych zakupów na rzecz jakości i wartości. Najnowszy raport Consumer Insights od AliExpress przedstawia szczegółowy obraz ich zachowań, pokazując, że Polacy są jednymi z najbardziej świadomych konsumentów w Europie.

Według raportu, aż 78 proc. Polaków deklaruje, że podchodzi do zakupów w sposób strategiczny, wyprzedzając europejską średnią wynoszącą 69 proc.. Zaledwie co piąty respondent w Polsce planuje kupować bardziej impulsywnie w nadchodzącym roku, co podkreśla przemyślane podejście do wydatków. Co więcej, 72 proc. badanych zamierza skupić się na produktach wyższej jakości, rezygnując z ilości na rzecz trwałości i długoterminowych korzyści.

Kluczowe kategorie zakupowe

Polscy konsumenci wykazują szczególne zainteresowanie kategoriami praktycznymi, jak uroda i zdrowie (46 proc. w Polsce vs. 33 proc. w Europie), sprzęt AGD i elektronika użytkowa (32 proc. vs. 21 proc.) oraz narzędzia do domu i ogrodu (33 proc. vs. 25 proc.). Średnio, Polacy wydali na AliExpress 1975 zł w ciągu ostatnich trzech miesięcy, poświęcając ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądanie ofert i dokonując średnio pięciu zakupów w tym okresie.

Innowacyjne nawyki i grywalizacja

Polacy wyróżniają się na tle Europy także dzięki otwartości na innowacje. Ponad 21 proc. z nich korzysta z funkcji takich jak potrząsanie telefonem w celu zdobycia nagród, w porównaniu do 14 proc. Europejczyków. Dodatkowo, 47 proc. badanych ceni sobie darmowe próbki, a 31 proc. wybiera wirtualne zdrapki jako ulubioną formę interakcji zakupowych. Te dane wskazują na rosnącą popularność gamifikacji w handlu online.

Różnice pokoleniowe w zakupach

Raport wskazuje także na wyraźne różnice pokoleniowe. Starsze pokolenia (55+) skupiają się na stosunku jakości do ceny – aż 83 proc. badanych w tej grupie stawia na takie podejście. Z kolei młodsi konsumenci (18–24) częściej kupują dla samonagradzania – 57 proc. z nich planuje w 2025 roku częściej robić sobie przyjemności zakupowe.

Polska na tle Europy

Wyniki badania podkreślają, że Polacy są liderami w strategicznym podejściu do zakupów, ale także w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań. Polscy konsumenci poświęcają więcej czasu na badanie ofert i doceniają personalizację oraz interaktywność w handlu online. Badanie przeprowadzone przez Censuswide z udziałem 1500 respondentów pokazuje, że Polacy łączą praktyczność z otwartością na innowacje, stając się wzorem dla reszty Europy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.01.2025 15:00
Shein pod lupą brytyjskiego parlamentu: kontrowersje wokół wejścia na giełdę chińskiego giganta
Shein

Brytyjski parlament wszczął dochodzenie wobec Shein, jednego z największych gigantów branży fast fashion, w związku z podejrzeniami o powiązania z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Podczas przesłuchania przedstawicielka firmy unikała odpowiedzi na kluczowe pytania, co spotkało się z ostrą krytyką parlamentarzystów. Kontrowersje wokół etyki Shein nabierają znaczenia, gdy firma stara się o debiut na londyńskiej giełdzie z wyceną sięgającą 50 miliardów funtów.

Podczas posiedzenia komisji ds. biznesu i handlu brytyjskiego parlamentu przedstawiciele Shein zostali skonfrontowani z pytaniami dotyczącymi źródeł pozyskiwania bawełny. Śledztwo prowadzone w tej sprawie dotyczy potencjalnych powiązań firmy z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Yinan Zhu, dyrektorka ds. prawnych Shein na region EMEA, unikał bezpośrednich odpowiedzi, oferując jedynie przekazanie pisemnych wyjaśnień po przesłuchaniu. Taka postawa spotkała się z ostrą krytyką parlamentarzystów, którzy określili zachowanie przedstawiciela firmy jako „niepomocne i lekceważące”.

Kontrowersje wokół Shein nasilają się w momencie, gdy firma stara się wejść na giełdę. W zeszłym roku Shein próbował przeprowadzić ofertę publiczną w Nowym Jorku, jednak proces ten zakończył się niepowodzeniem m.in. z powodu zakazu importu towarów z Sinciangu w USA. Obecnie spółka celuje w londyńską giełdę, licząc na wycenę sięgającą nawet 50 miliardów funtów. Brak podobnych ograniczeń w Wielkiej Brytanii może ułatwić firmie realizację tych planów, co budzi obawy o standardy etyczne w globalnym łańcuchu dostaw.

Pomimo zapewnień Shein o zaangażowaniu w walkę z nowoczesnymi formami niewolnictwa i pracą przymusową, pojawiają się wątpliwości co do faktycznej przejrzystości działań firmy. Według The Wall Street Journal, Shein usunął ze swojej strony raport dotyczący zrównoważonego rozwoju, co może być próbą uniknięcia konfliktu z chińskimi władzami. Narastająca globalna presja na Shein stawia pod znakiem zapytania, czy popularne zakupy w stylu fast fashion zamienią się w potrzebną reformę modelu biznesowego tego giganta.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 08:49