Dzisiejsi klienci mniej przejmują się samym aktem zakupu, a bardziej wszechstronnym doświadczeniem przeglądania produktów. Mając możliwość wyboru, co, gdzie i jak kupować, wykorzystują dostępne narzędzia, by udoskonalać proces zakupów, tak by najlepiej odpowiadał ich potrzebom.
Bardzo ważne jest zrozumienie i przeanalizowanie tych zachowań, ponieważ doświadczenie klienta w sklepie i dostarczanie mu niezbędnych informacji o produkcie to kluczowe czynniki wpływające na lojalność kupujących, a kanał online nie różni się od tradycyjnego krajobrazu offline.
Jak podaje Nielsen, od czasu globalnej pandemii 79 proc. kupujących dokonało zmian, które wpływają na ich lojalność, a ponad jedna czwarta zmieniła markę lub sklep. Tymczasem, 84 proc. marek nie deklaruje przynajmniej jednego z trzech najczęściej wyszukiwanych atrybutów (zdrowie i dobre samopoczucie, nietolerancje i zrównoważony rozwój), co oznacza, że potrzeby kupujących nie są zaspokajane.
Nielsen Brandbank uruchomił platformę Shopper Experience, która umożliwia markom zrozumienie, na ile kompletne są ich treści produktowe i jakie są możliwości optymalizacji treści i poprawy doświadczenia kupującego. Pozwala ona markom i sprzedawcom detalicznym zwrócić uwagę kupującego dzięki Content Health i zaawansowanym danym produktowym oraz wzmocnić lojalność nabywców.
– Jest ważniejsze niż kiedykolwiek, aby marki wyszły poza opakowanie i zapewniły, że ich produkty mają solidną zawartość produktową, aby umożliwić kupującym łatwe znalezienie tego, czego szukają i aby utrzymać lojalność wobec marki. Jednak w rzeczywistości większość marek ma problemy z oceną jakości i kompletności treści swoich produktów – skomentował Mike Nickituk, globalny dyrektor zarządzający Nielsen Brandbank, dostawcy cyfrowych rozwiązań w zakresie treści produktowych.
– Nie można już dłużej akceptować prostego podawania danych na stronie produktu i oczekiwania, że kupujący będą przeglądać produkty, aby znaleźć ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Marki muszą wykorzystywać metadane i różnicować swoje produkty, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dodać wartość do procesu zakupowego poprzez usunięcie wszelkich przeszkód – dodał.