StoryEditor
E-commerce
19.11.2021 00:00

Ponad 80 proc. marek nie deklaruje najczęściej wyszukiwanych przez konsumentów wartości

Osoba dokonująca zakupów w sieci spędza zaledwie kilka sekund na przeglądaniu półki online – wynika z danych Nielsen Brandbank. Jest to krytyczny moment, w którym podejmuje szybką decyzję o zakupie lub przejściu dalej i przyjrzeniu się produktom konkurencji.

Dzisiejsi klienci mniej przejmują się samym aktem zakupu, a bardziej wszechstronnym doświadczeniem przeglądania produktów. Mając możliwość wyboru, co, gdzie i jak kupować, wykorzystują dostępne narzędzia, by udoskonalać proces zakupów, tak by najlepiej odpowiadał ich potrzebom.

Bardzo ważne jest zrozumienie i przeanalizowanie tych zachowań, ponieważ doświadczenie klienta w sklepie i dostarczanie mu niezbędnych informacji o produkcie to kluczowe czynniki wpływające na lojalność kupujących, a kanał online nie różni się od tradycyjnego krajobrazu offline.

Jak podaje Nielsen, od czasu globalnej pandemii 79 proc. kupujących dokonało zmian, które wpływają na ich lojalność, a ponad jedna czwarta zmieniła markę lub sklep. Tymczasem, 84 proc. marek nie deklaruje przynajmniej jednego z trzech najczęściej wyszukiwanych atrybutów (zdrowie i dobre samopoczucie, nietolerancje i zrównoważony rozwój), co oznacza, że potrzeby kupujących nie są zaspokajane.

Nielsen Brandbank uruchomił platformę Shopper Experience, która umożliwia markom zrozumienie, na ile kompletne są ich treści produktowe i jakie są możliwości optymalizacji treści i poprawy doświadczenia kupującego. Pozwala ona markom i sprzedawcom detalicznym zwrócić uwagę kupującego dzięki Content Health i zaawansowanym danym produktowym oraz wzmocnić lojalność nabywców.

Jest ważniejsze niż kiedykolwiek, aby marki wyszły poza opakowanie i zapewniły, że ich produkty mają solidną zawartość produktową, aby umożliwić kupującym łatwe znalezienie tego, czego szukają i aby utrzymać lojalność wobec marki. Jednak w rzeczywistości większość marek ma problemy z oceną jakości i kompletności treści swoich produktów – skomentował Mike Nickituk, globalny dyrektor zarządzający Nielsen Brandbank, dostawcy cyfrowych rozwiązań w zakresie treści produktowych.

–  Nie można już dłużej akceptować prostego podawania danych na stronie produktu i oczekiwania, że kupujący będą przeglądać produkty, aby znaleźć ten, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Marki muszą wykorzystywać metadane i różnicować swoje produkty, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dodać wartość do procesu zakupowego poprzez usunięcie wszelkich przeszkód – dodał.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
24.04.2025 13:29
Shein otwiera marketplace dla polskich marek
Shein oferuje na swojej platformie między innymi produkty kosmetyczne.Shein

Globalna platforma e-commerce Shein ogłosiła otwarcie marketplace dla polskich marek i detalistów, oferując im dostęp do ponad 100 milionów konsumentów w całej Europie. To strategiczne rozszerzenie działalności ma na celu umożliwienie lokalnym firmom sprzedaż produktów poza granicami kraju. Dzięki tej inicjatywie, polscy producenci zyskają możliwość zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności, korzystając z globalnej obecności platformy.

W ramach tego przedsięwzięcia Shein nawiązał współpracę z polskimi partnerami technologicznymi – BaseLinker i Olimp Marketplace. BaseLinker oferuje kompleksowe rozwiązania umożliwiające sprzedaż, przetwarzanie i wysyłkę towarów, natomiast Olimp wspiera przedsiębiorców w zarządzaniu sklepem oraz logistyką. Dzięki tym partnerstwom nawet małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie posiadają własnej infrastruktury technologicznej, mogą rozpocząć działalność online na platformie Shein.

Naszym priorytetem jest zapewnienie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, równocześnie wspierając rozwój lokalnych przedsiębiorstw w Polsce. Otwierając nasz Marketplace dla polskich sprzedawców, nie tylko poszerzamy naszą ofertę produktową, ale również wspieramy lokalnych przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów oraz umożliwiamy im dotarcie do milionów nowych klientów w całej Europie

powiedziała Christina Fontana, starsza dyrektorka ds. operacyjnych marki w ramach regionu EMEA w Shein.

Marketplace jest również elementem długofalowej strategii Shein w zakresie wspierania lokalnej przedsiębiorczości. Polscy sprzedawcy zyskają dostęp do zasobów marketingowych Shein, w tym globalnych kampanii promocyjnych i kanałów w mediach społecznościowych, co przełoży się na zwiększoną widoczność ich ofert. Firma deklaruje, że jej celem jest nie tylko poszerzenie własnego asortymentu, ale również wzmocnienie pozycji lokalnych marek na arenie międzynarodowej.

Polska pełni istotną rolę w europejskiej strategii Shein. Marka zbudowała już sieć dziewięciu magazynów w rejonie Wrocławia, które do końca 2024 roku stworzyły ponad 3000 miejsc pracy. Obecność firmy w regionie ma bezpośredni wpływ na rozwój lokalnej gospodarki. Plany dalszej ekspansji obejmują zwiększenie zatrudnienia i poszerzenie działalności logistycznej, co potwierdza, że Polska jest jednym z kluczowych punktów rozwoju Shein w Europie. Nie wiadomo jeszcze, jaki procent nowych, polskich marek na platformie będą stanowić brandy kosmetyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
23.04.2025 10:21
Jest nowa umowa partnerska pomiędzy InPost i Vinted, obejmuje osiem krajów
Paczkomat InPost w centrum Palma de Mallorca - na terenie największego dworca stolicyMarzena Szulc

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie oraz Vinted – europejski lider w sprzedaży rzeczy z drugiej ręki – podpisały nowy, wieloletni, europejski kontrakt. Zgodnie z umową InPost będzie obsługiwał dostawy paczek Vinted w ośmiu europejskich krajach do końca 2027 roku.

W ramach współpracy InPost oferuje swoją gęstą sieć ponad 82 tys. punktów out-of-home, z szybką i ekonomiczną opcją dostaw. Vinted zapewnia zaś znaczny wolumen przesyłek od milionów swoich klientów. Na mocy zawartej umowy InPost będzie dostarczał przesyłki Vinted w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii.

Szeroka, europejska sieć logistyczna Grupy InPost wspiera rozwój największych platform i sprzedawców w całej Europie. Strategiczne partnerstwo z Vinted jest dowodem, że oferujemy najbardziej niezawodne i wysokiej jakości usługi logistyczne, dlatego cieszę się, że InPost przyczynia się do sukcesu Vinted. Dla Grupy InPost to partnerstwo jest kolejnym krokiem w dążeniu do pozycji lidera w europejskiej logistyce. Umowy takie, jak z Vinted, są kluczowe dla strategii InPost i wzmacniają międzynarodową pozycję Grupy – w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę Yodel – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Grupą InPost na wielu europejskich rynkach. To partnerstwo doskonale wpisuje się w nasze zobowiązanie do zapewnienia naszym użytkownikom najbardziej efektywnych i przystępnych cenowo rozwiązań logistycznych – mówi Vytautas Atkočaitis, wiceprezes Vinted Go.

W ubiegłym tygodniu Grupa InPost ogłosiła przejęcie spółki Yodel, co pozwoli InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – transakcja ta wzmacnia pozycję InPost jako trzeciego niezależnego operatora logistycznego w Wielkiej Brytanii i znacząco przyspiesza tempo rozwoju Grupy. 

Zakup Yodel nastąpił po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku, co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii. W ramach swojej ogólnoeuropejskiej ekspansji InPost planuje zainwestować prawie 600 mln funtów w Wielkiej Brytanii do 2029 roku. Łączna wartość inwestycji w tym kraju wyniesie 1 miliard funtów.

W 2024 roku Grupa InPost odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów, które wzrosły o 23,5 proc. r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA, osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5 proc. r/r. Wolumen przesyłek za rok 2024 wyniósł 1,1 mld (+22 proc. r/r).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 14:47