StoryEditor
E-commerce
11.06.2021 00:00

Polskie firmy na narodowym stoisku na WeCosmoprof

Do 18 czerwca potrwają targi Cosmoprof, które od ubiegłego roku odbywają się w trybie online. Na polskim wirtualnym stoisku stoisku prezentuje się 19 firm z sektora kosmetycznego. Stoisko zostało zorganizowane przy wsparciu PAIH.

Na polskim stoisku na WeCosmoprof International prezentują się takie firmy, jak: Arkana, Barwa, Bielenda, Anabelle Minerals, Błysk, Chantal, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Nacomi, Nou Poland, Pharmena, Polpak Packaging, Torf Corporation, Wibo i Yope.

–  Udział w Wecosmoprof International to ważny element promocji polskiego sektora kosmetycznego w nowej rzeczywistości online. Polskie firmy od lat uczestniczą w targach Cosmoprof na świecie, w tym są stałym uczestnikiem targów w Bolonii. Niestety od 2020 roku większość wydarzeń stacjonarnych została odwołana – mówi Magdalena Kliszczak z Centrum Eksportu PAIH.

Wydarzenie jest obecnie najistotniejszym na branżowej mapie międzynarodowych imprez i biorą w nim udział prawdziwi potentaci sektora, jak Korea Południowa.

Targi online WeCosmoprof International są kontynuacją długofalowej obecności polskich marek kosmetycznych na światowych targach. Jest to aktualnie kluczowe wydarzenie branżowe dla tego sektora i szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych na świecie. PAIH aktywnie wspiera polskich przedsiębiorców od dawna, staramy się wykorzystywać szansy, jakie dają duże wydarzenia targowe, czy to w formule stacjonarnej, czy tej #online, czego najlepiej dowodzi obecność Polski na WeCosmoprof International – dodaje Maja Justyna z Centrum Eksportu #PAIH.

W evencie oprócz narodowego stoiska przygotowanego przez PAIH bierze udział silna reprezentacja firm polskich. Podczas targów swoje produkty i innowacyjne rozwiązania sektora beauty prezentuje ponad 500 wystawców z całego świata. 

Wirtualne pawilony narodowe stworzyło 13 krajów: Brazylia, Chiny, Korea, Francja, Grecja, Irlandia, Włochy, Litwa, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Węgry. Prezentują swoje produkty biznesowym partnerom - dystrybutorom, detalistom, którzy chcą uzupełnić swoją ofertę o nowości.

Polski rynek kosmetyczny zajmuje obecnie 6. miejsce w UE. Tworzy go ponad 1000 producentów i dystrybutorów.

Łączna wartość eksportu polskich kosmetyków wynosi 3,9 mld euro, a głównymi kierunkami eksportu są: Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Czechy i Belgia. Jednak w ostatnich latach jakość produktów oraz elastyczność polskich marek zaowocowała ich coraz większą obecnością w Azji.

PAIH jest także patronem branżowym Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 22 czerwca, także w trybie online. Zapraszamy na wykład Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?, który poprowadzi Maja Justyna, Manager z Centrum Exportu PAIH.

Zarejestruj się tutaj na Forum Branży Kosmetycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:10