Z danych firmy wynika, że 77 proc. konsumentów przynajmniej raz kupiło upominki w sieci, a 66 proc. zrobi to także w tym roku. Do sklepów internetowych zaglądają częściej kobiety – 81 proc. z nich w przeszłości co najmniej raz kupiło w taki sposób prezenty świąteczne w porównaniu do 71 proc. mężczyzn.
Polaków nie zniechęcają ewentualne opóźnienie w dostawach. Spotkało się z nimi 17 proc. konsumentów. Zdecydowana większość Polaków, bo 69 proc., nigdy nie zmierzyła się z opóźnieniami dostawy prezentu świątecznego. Przekonanie, że upominki dotrą na czas, nie jest zaburzone nawet teraz, kiedy świat mierzy się z globalnymi opóźnieniami w łańcuchach dostaw.
– To tym ciekawsze, że zakupy prezentów świątecznych raczej odkładamy na ostatnią chwilę i nie kwapimy się do kupowania ich z wyprzedzeniem. 61 proc. zapytanych w połowie listopada nie miało kupionego ani jednego prezentu świątecznego. Co równie istotne, z Internetu jako głównego źródła świątecznych zakupów w jeszcze większym stopniu niż w największych miastach korzystają mieszkańcy wsi – mówi Przemysław Piętak, dyrektor ds. doradztwa w łańcuchu dostaw w CBRE.
Przeczytaj również: Kosmetyki to prezenty pod choinkę, na które wydamy najwięcej [BADANIE]