StoryEditor
E-commerce
11.10.2018 00:00

OnlyBio postawiło na TikTok, platforma intensywnie zabiega o klientów kosmetycznych

TikTok zmienia sposób, w jaki marki komunikują się z odbiorcami – czytamy na portalu Wirtualnemedia. Teraz platforma umożliwia nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami i tworzenie dopasowanych pod ich oczekiwania i preferencje treści. W tiktokowej kampanii wzięła udział marka OnlyBio.

Firmy kosmetyczne coraz liczniej dostrzegają potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej oraz sprzedażowej. Już takie gwiazdy z branży beauty jak Kylie Jenner współpracują z TikTokiem, a Kylie Cosmetics była jednym z pierwszych użytkowników usługi, która umożliwia bezpośrednie zakupy. Dzięki linkom wprowadzonym na filmach na TikToku, klienci mogą kliknąć oznaczony produkt i w ten sposób zostaną przekierowani do sklepu w celu realizacji transakcji.

Znane są przypadki, kiedy za sprawą TikTokowego trendu czy tricków makijażowych produkty znikały ze sklepowych półek. O wyjątkowości platformy TikTok, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – 61 proc.  użytkowników uważa, że filmy na TikToku są bardziej unikalne niż na jakiejkolwiek innej platformie, a 7 na 10 użytkowników twierdzi, że reklamy na TikTok są przyjemne – wyjaśnia Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

TikTok od lat rozwija swoje również funkcje e-commerce. W 2019 r. uruchomiła hashtag Challenge Plus, który umożliwiał zakupy, kierując widzów do witryny z poziomu TikToka. W zeszłym roku marki takie jak Levi’s wykorzystały przyciski „Kup teraz” TikTok, które umożliwiały konsumentom dokonywanie zakupów za pośrednictwem linków zamieszczonych na platformie. Natomiast Walmart używał TikToka do transmisji na żywo podczas zakupów.

TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Mocno stawiamy na komunikację na TikToku, ponieważ z platformy typowo rozrywkowej przekształca się też w źródło wartościowego contentu, platformę zakupową, a przede wszystkim przestrzeń kreatywną. Wprowadziliśmy zupełnie nowy projekt kosmetyczny, którego praktycznie cała komunikacja będzie odbywać się poprzez Tiktoka i jego formaty. Marka Stars from the Stars już na samym początku pokazuje bardzo dobre zasięgi. Po kilku dniach od startu działalności naszego kanału konto Stars from the Stars ma już 5865 obserwujących – wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia Maciej Zegarski, prezes zarządu Stars.Space

Dodaje również, że celem projektu jest również zaprezentowanie jak świat wirtualny może przenikać się z tradycyjnymi kanałami dystrybucji. Zapowiada, że wspólnie z siecią Rossmann marka będzie prowadzić kampanię, która w szczególny sposób wyeksponuje TikToka w drogeriach największej sieci w kraju. 

Na początku tego roku Bloomberg poinformował, że TikTok przygotowuje większą ekspansję w e-commerce w USA w 2021 roku, która obejmie możliwość udostępniania przez użytkowników linków do produktów, programów prowizyjnych i zakupów na żywo. Poprzez takie możliwości TikTok chce rzucić wyzwanie Facebookowi i Instagramowi, które w ostatnich latach również mocno inwestują w zakupy online.

Przeczytaj również: W którym kraju opłaca się zostać pełnoetatowym TikTokerem [WYNIKI RAPORTU]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 12:22