Supermarket online Ochama, ogłaszając swoje plany 11 października, zapowiedział ekspansję na kolejne 19 krajów. Tym samym firma intensywnie rozszerza swoją obecność na europejskim rynku, po wcześniejszych testach przeprowadzonych w jednym z państw. W styczniu 2022 roku Ochama zadebiutowała w Holandii. Firma działa w modelu hybrydowym, łączącym sprzedaż online i stacjonarną, oferując klientom możliwość zamówień przez internet z opcją odbioru osobistego w punktach Ochama lub dostawą do domu.
Obecnie operator wprowadza swoje usługi do Polski oraz do następujących krajów: Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Grecji, Węgier, Irlandii, Włoch, Łotwy, Litwy, Portugalii, Rumunii, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji. Dzięki tej ekspansji marka obejmie swoim zasięgiem 24 kraje, przy czym poza wymienionymi wcześniej, działalność sieci jest już obecna w Luksemburgu, Belgii, Francji i Niemczech.
Na początku dostawy nie będą realizowane bezpośrednio z Polski. Wszystkie zamówienia będą pakowane w automatycznym magazynie Ochama w Holandii, a następnie dostarczane. Nowa firma e-commerce zadeklarowała, że klienci w Holandii, Niemczech i Belgii mogą skorzystać z opcji dostawy już następnego dnia, a w przyszłości zamówienia będą dostępne w ponad 500 punktach odbioru.
Ochama to firma e-commerce, która jest częścią JD.com, chińskiego giganta e-commerce. JD.com na swoim rodzimym rynku oferuje szeroki asortyment, obejmujący od świeżej żywności i odzieży po elektronikę i kosmetyki. W Polsce JD.com posiada magazyny i nawiązało współpracę z różnymi firmami, w tym z Biedronką, dla której świadczy usługi fulfillment dla sklepu internetowego Biedronka Home.
Na platformie dostępne są obecnie produkty kosmetyczne takich marek jak np. Kiehl‘s, Shiseido, Estée Lauder, Nivea czy Collistar.
Czytaj także: Alibaba Group pod okiem belgijskich służb z powodu podejrzeń o działalność szpiegowską