StoryEditor
E-commerce
31.12.2019 00:00

Nutridome.pl zwiększył liczbę klientów o 385 proc.

Nutridome to drogeria internetowa i dwa sklepy stacjonarne. Ostatni rok był dla firmy przełomowy – znacząco wzrosła sprzedaż i uruchomiona została wyspa w Galerii Mokotów w Warszawie. W planach na 2020 r. jest rozbudowa sieci sklepów stacjonarnych przy równoczesnym udoskonalaniu i rozbudowywaniu platformy online.

Wzrost sprzedaży w 2019 roku w sklepie Nutridome.pl był możliwy dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów. Tylko od marca do września ich liczba powiększyła się o 385 proc. – Coraz więcej osób odwiedza również sklepy stacjonarne, w tym nową wyspę sprzedażową w Galerii Mokotów, która otwarta została 1 października – mówi Dagmara Gac, specjalista ds. komunikacji i PR Nutridome.

W 2019 roku w ofercie sklepu Nutridome pojawiły się nowe marki – naturalne w 97 proc. kosmetyki Melo i samoopalacze w piance Body Tones. – W ciągu miesiąca sprzedano blisko pół tysiąca produktów tych marek – zapewnia Dagmara Gac. W ofercie sklepu pojawiły się także nutrikosmetyki i kosmetyki marki własnej sklepu – odżywka do rzęs, krem pod oczy  oraz kosmetyki kolorowe: podkłady kryjące, wosk do brwi, eyeliner i kredka. Nowością w 2019 roku był też olejek Halier Oitlense, witaminy Oh!Tomi Superfoods oraz mydła w płynie i w kostce tej samej marki.

Największą popularnością w e-sklepie w tym roku cieszyły się kapsułki wzmacniające włosy marki Halier. Na drugim miejscu uplasował się płyn micelarny z komórkami macierzystymi magnolii marki własnej Nutridome. Popularne kosmetyki to także serum pod oczy Orphica Pure oraz masło do ciała Oh!Tomi.

W 2020 r. Nutridome zamierza rozbudować portfolio marek dostępnych w Nutridome. Nie zmieni się natomiast filozofia sklepu. – W ofercie mamy tylko wyselekcjonowane marki. Podczas analizy formuły kosmetyków bierzemy pod uwagę nie tylko ich skuteczność, lecz także związek z naturą. Naszą zasadą jest oferowanie produktów o zrównoważonych składach, w których są zarówno naturalne ekstrakty, jak i bezpieczne składniki przebadane dermatologicznie i alergologicznie – zastrzega Dagmara Gac.

Nasza rozmówczyni zapowiada też, że firma zamierza otwierać nowe sklepy stacjonarne przy równoczesnym udoskonalaniu i rozbudowywaniu platformy online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 13:45