Notino zaangażowało w pomoc swoich klientów w 26 krajach. Notino podwoiło ofiarowaną przez nich kwotę, a wspólnie zebrano 5 528 794 czeskich koron, czyli ponad 225 tys. euro. Wszystkie środki trafiły na konto UNICEF, a pomoc jest bezpośrednio skierowana do cierpiących dzieci i ich rodzin.
Notino już na samym początku wojny postanowiło nieść pomoc. Niemal natychmiast dostarczono ponad 500 tys. produktów pomocy materialnej do kluczowych lokalizacji. Żywność dla niemowląt, pieluchy, podstawowe artykuły higieniczne lub materiały opakowaniowe były dostarczane tam, gdzie były potrzebne: na granicy ukraińsko-słowackiej lub w szpitalach i ośrodkach bezpośrednio na Ukrainie.
Następnie uruchomiono konto, na które pracownicy Notino przekazywali darowizny. W sumie przekazali ponad 700 tys. koron. Teraz 250 tys. koron zostanie wysłanych do Ukraińskiego Czerwonego Krzyża.
Ogólnie Notino, jako firma przekazała ponad 12 milionów koron, czyli blisko 500 tys. euro, aby pomóc Ukrainie i będzie kontynuować swoje wysiłki.
Pieniądze na pomoc dla Ukrainy przekazał Zbynek Kocian, dyrektor generalny Notino, na ręce Pavli Gomba, dyrektor wykonawczej czeskiego UNICEF.
Notino to największy w Europie beauty e-shop z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé i Estée Lauder. Całe portfolio to ponad 83 tys. produktów ponad 1500 marek.
Przeczytaj również: Notino wysłało pomoc materialną o wartości 250 tys. euro dla Ukrainy