Ponieważ chcemy stać się numerem jeden dla naszych klientów, nie możemy po prostu podążać za trendami. Musimy mieć gotowy asortyment produktów, zanim jeszcze klient o nich pomyśli – deklaruje sieć Notino na swoim profilu w mediach społecznościowych i odkrywa rąbka tajemnicy, jakie produkty będzie wprowadzać do oferty.
Nie jest zaskoczeniem, że Notino przede wszystkim stawia na kosmetyki z naturalnymi składnikami. I mowa tu nie tylko o niszowych markach, czy produktach, ale w naturze w podstawowych kosmetykach. „Klient staje się bardziej poinformowany i wymaga coraz więcej naturalnych składników nawet w produktach głównego nurtu. Dlatego włączyliśmy więcej naturalnych i koreańskich kosmetyków oraz jeszcze więcej produktów ze składnikami takimi jak śluz ślimaka, perły, diamenty i złoto” – podje sieć.
Druga grupa produktów, którą Notino zamierza powiększyć, to minaturowe wersje kultowych kosmetyków, bo… „Kobieta musi zmieścić cały wszechświat w torebce i liczy się każda wolna przestrzeń”, a dodatkowo „Miniatura to świetny sposób na przetestowanie produktu przed zakupem zwykłego rozmiaru” – uzasadnia sieć.
Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. W Polsce usługi drogerii są dostępne dla klientów od 2006 roku.
Obejrzyj wywiad: Jérôme Poussin, Retail Director Notino: Polska jest dla nas rynkiem numer jeden
Obecnie sieć działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz w sklepach stacjonarnych, które zostały zlokalizowane w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Bułgarii, na Ukrainie i Węgrzech. Notino jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig i innych.
Portfolio tej sieci to 55 tys. produktów ponad 1150 marek. W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 545 mln EUR. Notino sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. Z usług firmy korzysta ponad 16 milionów klientów w całej Europie.