– Z powodu pandemii COVID-19 zmieniły się zachowania klientów, którzy większą wagę zaczęli przywiązywać do zdrowia. W związku z tym w Notino zdecydowaliśmy się rozszerzyć portfolio produktowe o kategorię zdrowie. W listopadzie otwieramy w Czechach aptekę Notino, gdzie poza kosmetykami i dermokosmetykami będziemy sprzedawać leki. Naszą ambicją jest uruchomić sprzedaż leków we wszystkich krajach, gdzie Notino w chwili obecnej sprzedaje – powiedział Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino, podczas rozmowy w „Biznesie od nowa” w bankier.tv.
Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Wcześniej działała pod nazwą iperfumy.pl, którą zmieniła w 2019 r. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. W Polsce usługi drogerii są dostępne dla klientów od 2006 roku.
Obecnie sieć działa w 28 rynkach. Oferuje swoje usługi w internecie oraz w sklepach stacjonarnych, które zostały zlokalizowane w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Bułgarii, na Ukrainie i Węgrzech. – W tym roku otworzyliśmy 4 nowe kolejne rynki, jest to Irlandia plus kraje bałtyckie, Litwa, Łotwa i Estonia – powiedział Bartosz Kliś.
Notino jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig i innych. Portfolio sieci to 55 tys. produktów ponad 1150 marek. W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 545 mln EUR. Notino sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. Z usług firmy korzysta ponad 16 milionów klientów w całej Europie.