Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. – To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50 proc. wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Natomiast wysokie wzrosty wartości sprzedaży odnotowały artykuły związane z grillowaniem (piwo +31 proc., majonez, ketchup, musztarda +25 proc. oraz kiełbasy +11 proc.). – Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12 proc., a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek – zwraca uwagę ekspertka Nielsena.
W 18 tygodniu roku (27.04 - 3.05.2020) Polacy kupili też mniej niż tydzień wcześniej produktów FMCG przez internet. – Może to mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych – podsumowała Ewa Rybołowicz.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).