Z analiz przygotowanych przez serwis Ceneo.pl, na podstawie ponad 3 mln ankiet, wynika że Polacy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Aż 95 proc. klientów jest usatysfakcjonowanych zakupami w sklepach internetowych, a przy wyborze sprzedawcy, klienci kierują się – obok niskiej ceny – głównie wiarygodnością.
Katarzyna Stehlik, dyrektor działu sprzedaży w Ceneo.pl powiedziała agencji Newseria, że przy wyborze sklepów internetowych kluczowe jest dla Polaków bezpieczeństwo. – Polacy decydują się na zakupy w sklepach online, które są przede wszystkim bezpieczne, gwarantują szybką dostawę, które są znanymi markami i oferują bezpłatne koszty dostawy.
Statystyki Ceneo pokazują też, że w ciągu ostatniego roku Polacy mocno ograniczyli zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu (mimo że zakaz nie obejmuje e-commerce). Prawdopodobnie konsumenci z góry zakładają, że poświęcą ten czas na odpoczynek lub spędzą go z rodziną.
Wyjątkiem od reguł jest okres przedświąteczny, kiedy zakupy trwają przez cały tydzień i niemal całą dobę. Na przełomie listopada i grudnia sklepy internetowe włączają świąteczne promocje, a kulminacyjnym momentem jest ostatni weekend listopada, czyli tzw. Black Friday. Polacy coraz częściej zwlekają z zakupem prezentów właśnie do tego momentu. Ogólny wzrost zamówień sklepy internetowe notują także w okresie Walentynek i Dnia Dziecka, a najchętniej kupowanymi w sieci produktami w ostatnim roku są te z kategorii zdrowie, uroda i dziecko.