Konsumenci mają prawo nie dać się zwieść marketingowym „sztuczkom” marek inspirowanych naturą – pisze NATRUE w komunikacie podkreślając, że celem organizacji jest wspieranie konsumentów w możliwości zakupu prawdziwie naturalnych i organicznych kosmetyków, niezależnie certyfikowanych, zgodnie z surowymi wymogami określonymi w standardzie NATRUE.
Czytaj także: Dr Mark Smith, NATRUE: Deklaracje bez pokrycia psują rynek kosmetyków naturalnych
Cieszymy się, że rozszerzamy nasz program Climate Pledge Friendly do ponad 100 tys. produktów w Europie dzięki nowym certyfikatom zrównoważonego rozwoju, takim jak NATRUE. Climate Pledge Friendly stanowi ważną część naszego zaangażowania w budowanie zrównoważonego biznesu dla naszych pracowników, klientów i społeczności. Cieszymy się, że mamy NATRUE na pokładzie i zapewniamy naszym klientom jeszcze bardziej zrównoważone wybory – powiedział Zak Watts, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Amazon w Europie.
Misją NATRUE jest ochrona i promocja naturalnych i organicznych kosmetyków. Część pracy stowarzyszenia obejmuje opracowywanie i ustalanie kompleksowych kryteriów etykiet dla certyfikowanych kosmetyków naturalnych i organicznych, obejmujących pozyskiwanie składników i ich wpływ na środowisko, formułę produktu, opakowanie i wymagania etyczne.
NATRUE to międzynarodowe stowarzyszenie działające non-profit utworzone w 2007 roku przez liderów ekologicznej produkcji kosmetyków takich jak Weleda, Lavera czy Dr. Hauschka. Celem stowarzyszenia jest przede wszystkim zapewnienie konsumentom wiarygodnych informacji dotyczących składu kosmetyków oznaczanych jako organiczne i naturalne. W tym celu stowarzyszenie promuje oznaczenie NATRUE przyznawane takim produktom i ich składnikom, wypracowuje standardy, które umożliwiają jak najlepszą ocenę naturalności kosmetyków oraz bierze udział w regulacjach rynkowych przygotowywanych w tym zakresie przez Unię Europejską. Obecnie ponad 7 tys. produktów kosmetycznych obejmujących ponad 320 marek na całym świecie i ponad 1000 surowców nosi etykietę NATRUE.
Projekt Climate Pledge Friendly Amazona ma pomaga konsumentom odkrywać i kupować bardziej zrównoważone produkty, które są pakowane z uwzględnieniem ekologicznych standardów, zajmują mniej miejsca, są bardziej wydajne w transporcie, a tym samym mają wpływ na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Platforma nawiązała współpracę z zaufanymi zewnętrznymi firmami certyfikującymi produkty (m.in. Fairtrade, Green Seal, Ecologo, Compact by Design) i stworzyła własny certyfikat Compact by Design, aby wyróżnić produkty, które spełniają standardy zrównoważonego rozwoju i pomagają chronić środowisko naturalne.