54 proc. kupujących online deklaruje, że robi swoje zakupy na polskich serwisach/stronach internetowych. Takie strony są szczególnie częściej wybierane przez osoby do 35 roku życia, z wyższym wykształceniem i deklarujące dochód na gospodarstwo domowe powyżej 2000 złotych.
W serwisach zagranicznych kupuje 23 proc. badanych, częściej są to osoby najmłodsze (15-24 lat), ale także osoby z wyższym wykształceniem, deklarujące dochód na gospodarstwo domowe powyżej 5000 złotych oraz mieszkańcy największych miast.
Dostępność przez całą dobę jest zdecydowanie najsilniejszym czynnikiem motywującym aktualnych użytkowników do kupowania online. Aż 87 proc. badanych wskazało właśnie ten element jako najważniejszy.
Kupujący online jednoznacznie preferują możliwość płacenia za pomocą szybkiego serwisu płatności, a w kwestii dostarczenia towaru dostawę kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Niższe koszty dostawy i niższe ceny są elementami, które zostały uznane za najbardziej motywujące do zwiększenia częstotliwości zakupów online.
Dla połowy badanych niski koszt dostawy oznacza, że jest ona darmowa. Niemal co piąty badany deklaruje, że po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę będzie więcej kupował online. Długi czas oczekiwania na dostawę produktu, natrętne reklamy oglądanych wcześniej produktów oraz wysokie koszty dostawy to trzy najczęściej wymieniane elementy, które badani wskazywali jako problemy napotkane podczas zakupów online.
Źródło: E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska