StoryEditor
E-commerce
13.09.2024 11:34

Marek Rozbiewski w zespole Primavera Parfum Group

Marek Rozbiewski, Business Development Director, Primavera Parfum Group / fot. Primavera Parfum

Marek Rozbiewski dołączył do Primavera Parfum Group. Objął stanowisko Business Development Directora. Będzie odpowiadał za nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z klientami sieciowymi.

Marek Rozbiewski objął funkcję Business Development Directora w Primavera Parfum Group. Do jego głównych zadań będzie należało nawiązanie długoterminowej współpracy z klientami sieciowymi oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji biznesowych.  

 – Zamierzam zadbać o rozwój dystrybucji Primavera Parfum na krajowym rynku, zarówno marek dystrybucyjnych, jak również marek własnych. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało ode mnie wspierania działu marketingu w budowaniu portfolio produktowego oferty firmy – mówi Marek Rozbiewski o swoich pozostałych celach.

Jędrzej Karasek, CEO w Primavera Parfum Group podkreśla, że zatrudnienie nowego dyrektora pozwoli grupie rozwinąć kluczowe obszary działalności biznesowej.

Wiążemy duże nadzieje z pracą nowego Business Development Directora. Chcemy korzystać z jego wieloletniego doświadczenia w procesie budowania nowych marek czy realizacji zadań strategicznych, uwzględniających między innymi planowanie budżetu – powiedział Karasek.

Marek Rozbiewski posiada 24-letnie doświadczenie menedżerskie w branży FMCG. Był związany z firmami Coca-Cola, Reckitt Benckiser, Eurus. Jego kompetencje obejmują m.in.: rozwój strategii handlowej i marketingowej, zarządzanie zespołami sprzedaży i marketingu, negocjacje handlowe i budowanie relacji z kluczowymi klientami, analizę rynku oraz adaptację do zmieniających się trendów, jak również wdrażanie innowacyjnych produktów na rynek.

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań dropshipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce.

Do zasobów Grupy należą m.in. internetowe sklepy Tagomago.pl i Perfumeria.pl. W ostatnim czasie Primavera Parfum  koncentruje się na rozwoju tzw. rynku nowoczesnego, który obejmuje między innymi segment klientów sieciowych. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
26.09.2024 15:24
Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly
To kolejna inicjatywa Amazon mająca na celu popraw wpływu firmy na środowisko naturalne.Amazon

Amazon wprowadza do Polski program Climate Pledge Friendly, który ma na celu wspieranie zrównoważonych wyborów konsumentów. Program obejmuje ponad 65 tysięcy produktów z certyfikatami potwierdzającymi ich przyjazność dla środowiska, a jego uruchomienie towarzyszy obchodom 10-lecia działalności Amazon w Polsce.

Amazon ogłosił wprowadzenie do Polski programu Climate Pledge Friendly (CPF), który ma na celu ułatwienie konsumentom wyboru produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Klienci w Polsce mogą teraz odkrywać i kupować ponad 65 tysięcy produktów, które zostały certyfikowane przez 41 uznanych i niezależnych instytucji. Certyfikaty takie jak Rainforest Alliance czy Forest Stewardship Council gwarantują, że produkty te spełniają kryteria związane z ochroną środowiska oraz odpowiedzialnością społeczną.

Badania przeprowadzone na zlecenie Amazon wskazują, że 56 proc. polskich konsumentów ma trudności z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Program Climate Pledge Friendly ma na celu pomoc w tym zakresie, co potwierdza fakt, że 67 proc. respondentów chciałoby, aby sprzedawcy bardziej aktywnie pomagali im w dokonywaniu świadomych wyborów. Polscy konsumenci uważają, że ugotowanie kolacji (50 proc.) lub złożenie mebli (39 proc.) jest łatwiejsze niż ocena, czy dany produkt jest ekologiczny.

Program CPF obejmuje szeroką gamę produktów, od kosmetyków, przez artykuły spożywcze, po elektronikę. Wśród firm oferujących produkty z certyfikatami zrównoważonego rozwoju znajdują się zarówno lokalni producenci, tacy jak Moya Matcha, jak i globalni giganci, tacy jak Philips czy Gillette. Produkty objęte programem są oznaczone specjalnym logo liścia, co ułatwia konsumentom ich identyfikację podczas zakupów online.

Wprowadzenie programu Climate Pledge Friendly zbiegło się z obchodami 10-lecia działalności Amazon w Polsce. W ciągu tej dekady firma zainwestowała ponad 20 miliardów złotych w rozwój lokalnej infrastruktury, tworząc m.in. 11 centrów logistycznych oraz ponad 70 tysięcy miejsc pracy. Uruchomienie programu CPF jest kolejnym krokiem w stronę promowania zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, co zyskało uznanie w oczach konsumentów, dla których certyfikaty ekologiczne mają coraz większe znaczenie.

Czytaj także: Amazon: mali i średni przedsiębiorcy z Polski podbijają świat e-handlu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
26.09.2024 12:51
Rekordowe obroty Notino. Znów ponad miliard euro
Notino prowadzi w 7 europejskich krajach 26 stacjonarnych sklepów. Na zdjęciu perfumeria w Galerii Katowickiej w Katowicachfot. wiadomoscikosmetyczne.pl, K.Bochner

Notino, największy w Europie sklep internetowy z kosmetykami i produktami zdrowotnymi, przekroczył w minionym roku finansowym obrót 1,1 miliarda euro. W porównaniu do ubiegłego roku obrót firmy wzrósł o jedną trzecią. Największym rynkiem zagranicznym Notino jest Polska, która odpowiadała w danym okresie za 15 proc. całkowitego obrotu.

Notino po raz kolejny przekroczyło rekordowy miliard euro obrotu w roku finansowym 2023 (od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r.). W porównaniu z poprzednim rokiem finansowym obroty wzrosły o prawie jedną trzecią, do 1,138 miliarda euro.

Sprzedaż wzrosła we wszystkich krajach. Najszybciej w Estonii (108 proc.) i Szwajcarii (82 proc.). Największym rynkiem zagranicznym jest Polska, która odpowiadała w analizowanym okresie za 15 proc. całkowitego obrotu, tuż za nią uplasował się rynek czeski, który wygenerował 14 proc. całkowitego obrotu.

Notino działa na 27 europejskich rynkach. W 2023 r. firma otoworzyła nowe, częściowo zautomatyzowane centrum dystrybucyjne w Mediolanie we Włoszech. „Włochy to jeden z naszych kluczowych rynków, który odpowiadał za 8,6 proc. obrotu. Dzięki otwarciu tam nowego centrum dystrybucyjnego znacząco usprawniliśmy dostawy przesyłek nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach Europy Południowej – mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino. Notino wzmacnia również swoją pozycję na rynku polskim. W tym roku otworzyło kolejne centrum dystrybucyjne w Łodzi.

Notino upraszcza proces zakupowy, wykorzystując najnowsze technologie ze świata zakupów online. Wizją firmy jest połączenie urody z technologią.

Czytaj także: Notino zaciera granicę między sprzedażą online i offline

W ubiegłym roku firma jako pierwsza na rynku wprowadziła usługę My Discovery Box, która pozwala klientom wybrać spersonalizowany zestaw 5 próbek do wyboru. Dzięki temu mogą oni odkrywać nowe produkty bez konieczności kupowania pełnowymiarowych opakowań i najpierw sprawdzić, czy produkty im odpowiadają. My Discovery Box stanowi uzupełnienie innych usług dostępnych w aplikacji Notino, która znacznie upraszcza wybór i zakup produktów. Za pomocą Wirtualnego Lusterka klientki mogą przymierzać odcienie kosmetyków kolorowych, Wyszukiwarka Zapachów pomoże im dobrać perfumy, a Diagnozwa Skóry w ciągu kilku minut opracuje dla nich spersonalizowaną pielęgnację skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Notino zaprezentowało te narzędzia również w kampaniach ambasadorskich, które wystartowały w tym roku w Czechach, Słowacji, Rumunii i Włoszech. Ewa Farna, Kristína Svarinská, Theo Rose i Bianca Balti wspólnie pokazują klientom połączenie świata urody i technologii.

Notino wprowadza innowacje i nowe technologie w logistyce i informatyce. Nowością w tym roku jest zautomatyzowany pojemnik na próbki, który segreguje próbki i dodaje je do przesyłek. Zautomatyzowane jest także pakowanie wszystkich zamówień.

– Do 40 proc. wszystkich zamówień obsługujemy za pomocą automatycznej linii pakującej, co pozwala zaoszczędzić do 90 proc. odpadów plastikowych dzięki zastosowaniu folii próżniowej i termokurczliwej. Opakowania są dzięki temu bardziej wydajne i zrównoważone – powiedział Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki.

W roku finansowym 2023 Notino wysłało do klientów łącznie 26 milionów przesyłek – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Notino wysłało w sumie 75 milionów produktów rocznie. Celem Notino jest dalszy wzrost w sposób efektywny i przy zachowaniu jakości, do której przywykli klienci.

– Dostosowujemy się technologicznie, aby Notino było odporne i gotowe na ciągły wzrost. Musimy zdawać sobie sprawę, że wraz ze wzrostem liczby zamówień rośnie również presja na nasze wewnętrzne systemy informatyczne i logistykę. Ponieważ chcemy świadczyć klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy zawsze być o krok do przodu  – mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino.

Notino powstało w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa w 27 krajach online, prowadzi też 26 sklepów stacjonarnych w 7 krajach, w tym w Polsce. Notino oferuje 100 tys. produktów od 2700 marek. Swoje centra logistyczne i magazyny firma ma Rumunii, Czechach, we Włoszech i w Polsce. W roku finansowym 2023 zaufanie do tego sklepu internetowego z kosmetykami pokładało ponad 29 mln klientów, o czym świadczy długoterminowy wskaźnik NPS przekraczający 83 proc.

Czytaj także: Paweł Matecki i Marcin Jaskólski w zespole Notino

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2024 05:53