StoryEditor
E-commerce
17.05.2022 00:00

Marcin Mielniczuk, ezebra.pl, prelegentem na Forum Branży Kosmetycznej 2022

Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami – to tytuł debaty podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej, w której weźmie udział Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce firmy ezebra.pl. Forum odbędzie się już 24 maja w Warszawie w ramach Retail Trends 2022.

Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce ezebra.pl, weźmie udział w 10. Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 24 maja w ramach wydarzenia Retail Trends 2022. Zabierze glos w debacie pt. Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami.

Marcin Mielniczuk jest praktykiem zarządzania procesami handlowymi z 15 letnim doświadczeniem w obszarze Retail FMCG w kanale on-line i off-line.

Jest także trenerem i autor specjalistycznych szkoleń z zakresu zakupów, negocjacji i zarządzania kategoriami asortymentowymi.

Ezebra.pl jest jedną z najdłużej działających i najpopularniejszych drogerii internetowych. Istnieje na rynku od 2007 r. Wywodzi się z Lublina. Ma w ofercie kilkadziesiąt tysięcy produktów ze wszystkich kosmetycznych kategorii, a także akcesoria, suplementy, zdrową żywność i produkty do domu. Ezebra.pl wielokrotnie stawała na podium w rankingach najlepszych e-commerców w kategorii zdrowie i uroda.  Ostatnio m.in. znalazła się w czołówce rankingu Opineo „Najlepsze sklepy internetowe 2021”.

Czytaj: Jakie e-sklepy kosmetyczne konsumenci oceniają najlepiej?

Została także wyróżniona w raporcie Koszyk Roku 2022 jako jeden z najlepszych sklepów internetowych zapewniających klientom najłatwiejszą rejestrację i logowanie.

Czytaj: Ezebra i Sephora wśród najlepszych e-sklepów według raportu Koszyk Roku 2020

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, a także dla wszystkich, którzy interesują się biznesem kosmetycznym, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG odbędą się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Kongresowi Retail Trends 2022 towarzyszyć będzie strefa start-upów powered by foodtech.ac, realizowana wspólnie z akceleratorem start-upów Foodtech.ac. Pokaźne grono młodych firm zaprezentuje swoje produkty i pomysły biznesowe. Strefa Start-upów to kolejny projekt będący odpowiedzią na aktualne trendy w branży spożywczej, w tym na gwałtowny wzrost wartości rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych.

W dodatkowej sali ukraińskiej pojawią się przedstawiciele największych ogólnokrajowych i regionalnych sieci sklepów oraz stacji paliw działających w Ukrainie. Do Warszawy przyjadą m.in. przedstawiciele sieci Epicentr (DIY), Sim23 (convenience store), ATB, Fozzy Group, Welyka Kieszenia, Tor-Ba, KOLO, Nasz Kraj/SPAR i WOG, którzy są zainteresowani nawiązaniem bezpośredniego kontaktu z polskimi firmami – producentami i dystrybutorami działającymi w branży FMCG.

Sprzedaż wejściówek i rejestracja na Retail Trends trwa do 17 maja 2022.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.11.2024 12:57
Nowy trend w zakupach online: lokalne e-commerce zaczyna królować w Polsce
Canva

Handel internetowy zyskuje nowy wymiar – Polacy coraz chętniej wybierają e-sklepy zlokalizowane w najbliższym otoczeniu. Badania pokazują, że ten segment rynku zyskuje na popularności dzięki szybkości obsługi i możliwości wsparcia lokalnych przedsiębiorstw.

Z badań przeprowadzonych przez TrustMate.io wynika, że lokalny e-commerce staje się istotną częścią zakupowych przyzwyczajeń Polaków. Aż 40,57 proc. respondentów szuka najczęściej lokalnych restauracji i hoteli, natomiast 29,01 proc. zwraca się ku pobliskim sklepom z odzieżą i tekstyliami. Na trzecim miejscu znalazły się sklepy z artykułami RTV-AGD (27,48 proc.). Tego rodzaju zakupy pozwalają konsumentom na szybszy odbiór zamówienia i uniknięcie kosztów przesyłki.

Dane pokazują również, że 18,19 proc. Polaków przegląda informacje o lokalnych firmach kilka razy w tygodniu, a 16,7 proc. co najmniej kilka razy w miesiącu. Trend ten wpisuje się w szerszy kontekst strategii „phygital”, łączącej zakupy online i offline. Modele takie jak BOPIS (kupowanie online z odbiorem osobistym) czy BORIS (zwrot zakupionych towarów do sklepu stacjonarnego) stają się popularne, zwłaszcza po pandemii, gdy zmieniły się nawyki zakupowe.

Główne motywy wyboru lokalnych dostawców to atrakcyjne ceny (70,4 proc.) oraz pozytywne opinie klientów (64,03 proc.). Klienci doceniają również niewielką odległość od miejsca zamieszkania (45,28 proc.), co pozwala na wygodne i szybkie odbiory zamówień. Dzięki temu wspierane są lokalne przedsiębiorstwa, co przekłada się na rozwój sąsiedzkich społeczności oraz miejsc pracy.

Czytaj także: TrustMate.io: Blisko 2 tysiące sklepów internetowych w Polsce regularnie kupuje fałszywe opinie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2024 11:50
Obroty w e-handlu rosną wbrew ogólnym trendom spadku sprzedaży w handlu detalicznym

Opublikowana niedawno informacja o wrześniowym spadku sprzedaży w całym handlu detalicznym zelektryzowała rynek. Na tym tle dobrze wygląda sprzedaż w kanale e-commerce, która rośnie w ujęciu rok do roku i miesiąc do miesiąca.

Obroty w e-handlu we wrześniu 2024 roku stanowiły 8,9 proc. obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (76,788 mld zł) i osiągnęły wartość 6,834 mld zł. Były one o 4,6 proc. większe niż w sierpniu. Wzrost, choć miał charakter sezonowy, zwraca uwagę na tle asezonowego spadku sprzedaży w całym handlu detalicznym – czytamy w raporcie opublikowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Obroty w e-handlu były o 4,9 proc. wyższe niż przed rokiem. Na ogólny wzrost sprzedaży w tym kanale we wrześniu wpłynęły wyższe niż miesiąc wcześniej wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach w tym w szczególności: żywność, napoje i wyroby tytoniowe o 11,3 proc.; pojazdy samochodowe, motocykle, części o 10,2 proc.; tekstylia, odzież i obuwie o 9,1 proc.; farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny o 4,5 proc. (kategorie ujmowane są w jednej grupie); prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach o 3,1 proc.; meble, rtv, agd o 2,1 proc. Spadła jedynie sprzedaż w grupie pozostałe o 8,1 proc.

image
Obroty w e-handlu w kategoriach farmaceutyki kosmetyki sprzęt ortopedyczny. Comiesięczny przegląd wyników e-handlu, Krajowa Izba Gospodarcza
źródło: KIG
Wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym był efektem również lepszych niż we wrześniu 2023 r. wyników sprzedaży w grupach: pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 55,2 proc.); tekstylia, odzież i obuwie (o 17,3 proc.); żywność, napoje, wyroby tytoniowe (o 15,4 proc.); meble, rtv, agd (o 10,7 proc.); farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 10,6%). Spadła jedynie sprzedaż w kategoriach prasa, książki oraz pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (o 0,6 proc.).

W sumarycznej kwocie 6,834 mld zł obrotów zrealizowanych w e-handlu we wrześniu 2024 r., farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny miały 4,9 proc. udział (0,337 mld zł). Największy 15,7 proc. wkład wniosły kategorie  meble, rtv, agd (1,071 mld zł).

Czytaj także: Strategy&: Konkurencja w e-commerce zaostrza się. Polski rynek osiągnął dojrzałość

Obroty ogółem w e-handlu w ostatnich dwunastu miesiącach (październik 2023 – wrzesień 2024) stanowiły 8,9 proc. obrotów ogółem handlu detalicznego w sektorze przedsiębiorstw (948,029 mld zł  i wyniosły 84,431 mld zł. Były one o 5,2 proc. większe niż rok wcześniej. W tym ujęciu wkład kategorii  farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny wyniósł 5,3 proc., co daje kwotę  4,441 mld zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 22:37