Innowacja w postaci 12 pionowych wózków kompletacyjnych trafiła do centrum dystrybucyjnego Notino w czeskich Syrobcach kilka miesięcy temu. Jej zadaniem jest zwieszenie wydajności podczas kompletacji zamówień.
– Poza sezonem pakujemy 50 tys. zamówień dziennie, a w okresie świątecznym nawet do 150 tys.. Potrzebowaliśmy technologii, która ułatwi naszym pracownikom ten proces – powiedział Tomáš Hofer, dysrektor logistyki w Notino .
Wózki do Notino dostarczyła firma Jungheinrich. Są one wyposażone w nawigację, która ułatwia dotarcie do produktów przechowywanych na regałach wysokiego składowania.
– Praca w magazynach Notino polega na kompletowaniu zamówień złożonych z drobnych produktów. Dlatego szukaliśmy efektywnego rozwiązania najkorzystniejszego z punktu widzenia ekonomii i czasu. Zdecydowaliśmy się na pionowe wózki kompletacyjne z nawigacją, które umożliwiają natychmiastowy dostęp do każdej pozycji na półce. Tym samym proces kompletacji zamówień jest wygodniejszy dla pracowników i został znacznie przyspieszony – wyjaśnił David Kubiš, specjalista ds. projektwania systemów logistycznych w Jungheinrich.
Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé i Estée Lauder. Całe portfolio to ponad 83 tys. produktów ponad 1500 marek.