Twórcy platformy Ceneo.pl opublikowali raport prezentuje zachowania internautów podczas zakupów online, ich zwyczaje zakupowe oraz najchętniej kupowane kategorie produktów i czynniki wpływające na decyzje zakupowe.
Kto kupuje w internecie?
Z danych zebranych przez platformę na podstawie zachowań jej użytkowników wynika, że kobiety kupują online częściej niż mężczyźni. Stanowią 54 proc. internautów zaopatrujących się w e-sklepach. Największą grupą kupujących online są kobiety w wieku 35-44 lata (14 proc. wszystkich użytkowników).
Co kobiety kupują w internecie?
Ciekawe są preferencje zakupowe kobiet zaopatrujących się online. Najczęściej kupują one produkty z kategorii Dom i wnętrze (12,3 proc.) oraz Budowa i remont (10,6 proc.). Jednak wśród najpopularniejszych produktów znajdują się również te zawierające się w kategoriach Zdrowie (9,2 proc.) i Uroda (8,3 proc.).
Młodzi częściej kupują w internecie kosmetyki i produkty zdrowotne
Niezależnie od płci, inaczej kształtują się preferencje osób młodszych i starszych kupujących w internecie. Wśród pokolenia Z produkty z kategorii Zdrowie są na trzecim miejscu wśród najczęściej wybieranych (7,1 proc.), a z kategorii Uroda – na szóstym miejscu (6,7 proc.).
Natomiast wśród konsumentów z pokolenia Silver Generation produkty z kategorii Uroda w ogóle nie znalazły się w pierwszej szóstce najczęściej wybieranych, a po produkty z kategorii zdrowie sięga 6,6 proc. internautów (piąta pozycja wśród najpopularniejszych kategorii), czyli mniej niż młodszych konsumentów.
Ile internauci wydają na kosmetyki?
Zdrowie i Uroda znajdują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych branż w statystykach Ceneo. Zdrowie na trzecim miejscu z udziałem w ruchu 8,3 proc. i wartością koszyka 85,77 zł, a Uroda na szóstym miejscu z udziałem w ruchu na poziomie 6,4 proc. i wartością koszyka 93,44 zł.
Dane zebrane w raporcie pochodzą ze źródeł wewnętrznych Ceneo i dotyczą użytkowników serwisu. Badanie ilościowe przeprowadzone zostało na podstawie zachowań użytkowników z okresu luty 2021-wrzesień 2022 (średnio 24,3 mln unikatowych użytkowników miesięcznie) oraz za pomocą ankiety uzupełnionej w terminie 12-25 września 2022 przez 1896 użytkowników Ceneo.