Polacy chętnie korzystają z możliwości zamawiania produktów przez internet. W 2022 roku choć raz w miesiącu z takiej formy zakupów korzystało aż 80 proc. kupujących. Ubiegły rok charakteryzował się też najwyższą średnią częstotliwością zakupu produktów w internecie w ciągu ostatnich czterech lat – wynika z raportu „Zakupy internetowe Polaków 2022”, przygotowanego w przez agencję Inquiry.
Badanie pokazało też, że najczęściej kupowanymi przez internet produktami (wskazywanymi przez połowę respondentów) było obuwie dla dorosłych, kosmetyki i perfumy.
Kwoty wydawane na zakupy internetowe są coraz większe. W 2022 roku średnia za jednorazowy zakup wynosiła 369 zł, choć najczęściej płacone kwoty mieszczą się w przedziale 50-200 zł.
Natomiast za jednorazowe zakupy kosmetyczne najczęściej płacono 50-100 zł, a zaraz potem 100-200 zł. Najczęściej wybieranym sposobem na uiszczenie należności jest płatność Blikiem.
Najpopularniejszym miejscem zakupów w internecie są platformy zakupowe (np. Allegro). A w drugiej kolejności sklepy internetowe znanych sieci.
Podobnie jest w przypadku zakupów kosmetycznych. Najczęściej robione są na Allegro.
Czytaj też: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie
Następne w kolejności są e-drogerie Rossmanna i Hebe...
Czytaj też: Rossmann jest jedyną drogerią w TOP 10 najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce
Czytaj też: Hebe rozwija e-commerce i szuka menedżerów do zespołu
...za którymi plasuje się Notino.