Jak wynika z raportu „Co (u)gryzie e-commerce 2021” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, konsumenci, którzy byliby skłonni podzielić się z marką swoimi danymi, nie chcą robić tego za darmo. Oczekują konkretnych korzyści, np. zniżek na zakupy (35 proc. wskazań), małych prezentów-niespodzianek (23 proc.), szybszej dostawy (22 proc.).
Konsumenci są zainteresowani dzieleniem się z marką swoimi pomysłami, a nawet uczestnictwem w społeczności zbudowanej wokół marki, gdzie mówiliby o swoich doświadczeniach zakupowych i braliby udział w różnorodnych badaniach. Taką opcję współpracy z marką deklaruje 37 proc. internautów, 51 proc. klientów z pokolenia Millennials i 63 proc. kupujących w Internecie najczęściej.
Jednak taka społeczność, zdaniem konsumentów, powinna w zamian za ich zaangażowanie oferować im punkty lojalnościowe, zniżki albo możliwość wsparcia akcji charytatywnych.
Dodatkowe bonusy zachęcają też konsumentów do dzielenia się opiniami z e-sklepem. 7 na 10 badanych przyznaje, że jest to dobry motywator. Wśród bonusów, które badani wymieniają jako najbardziej interesujące i motywujące, są: darmowa dostawa lub zwrot, zniżki na zakupy, drobne podarunki, priorytetowe traktowanie zgłoszeń, a nawet możliwość współpracy z marką, której przykład został opisany powyżej.