StoryEditor
E-commerce
28.06.2022 00:00

Konsumenci chcą kupować stacjonarnie i online – marki muszą to łączyć

Konsumenci oczekują od marek, że umożliwią im płynne przemieszczanie się pomiędzy kanałami zakupowymi i będą pamiętać ich wybory zakupowe – wynika z najnowszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Swobodne przemieszczanie się pomiędzy kanałami sprzedaży to jedno z głównych oczekiwań współczesnych konsumentów. Chcą kupować produkty marki w sklepie stacjonarnym, jak i online. Mieć dostęp do sklepu online na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Chcą móc zrobić zakupy online ale odebrać w sklepie. 

Wielokanałowości zakupów, swobodnego przemieszczania się pomiędzy kanałami sprzedaży oczekuje 1/3 polskich konsumentów – wynika z danych zebranych na potrzeby raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. W przypadku aplikacji mobilnych marek lub m-sklepów (kanał mobilny) najważniejszym wymaganiem jest utrzymanie koszyka zakupowego pomiędzy kanałami - istotne dla 17 proc. internautów, a 19 proc. e- i m-kupujących. 12 proc. oczekuje, że marka będzie utrzymywać informacje o ich wyborach i zakupach.  
 
Polacy również oczekują spójności pomiędzy tym, co marki oferują w internecie i w sklepach stacjonarnych, a także obsługi siebie jako konkretnego klienta z daną historią zakupową, niezależne od tego, w którym miejscu zrobili zakupy. Prawie połowa internautów (45 proc.), a ponad połowa e-kupujących (51 proc.) oczekuje możliwości zamówienia przez internet z dostawą do domu produktów znalezionych w sklepie stacjonarnym. 
Co 5. konsument oczekuje też, że sklep stacjonarny obsłuży jego karty lojalnościowe, z których korzysta w aplikacjach mobilnych lub e-sklepach. 

Ponad 20 proc. e- i m-klientów, a co 7. internauta oczekuje też, że w sklepach stacjonarnych zaczną obowiązywać liczne internetowe promocje, jak chociażby „czarny piątek”, ostatnio rozszerzony na „czarny tydzień”

Najbardziej na obsłudze przez sklepy stacjonarne omnikanałowości, czyli rozpoznaniu klienta niezależnie od kanału, zapamiętaniu jego historii zakupowej i obsłudze kart lojalnościowych zależy mężczyznom. Bardzo wymagający są także mieszkańcy miast dużych i największych, którym przed wszystkim zależy na opcji zamówienia przez internet produktów z dostawą do domu podczas wizyty w sklepie. Patrząc zaś na wiek badanych – małe wymagania mają jedynie najstarsi konsumenci, gdzie 43 proc. nie wskazało żadnego z zaproponowanych w badaniu elementów. Z kolei aż 63 proc. klientów w wieku <18 lat chce, aby w sklepach stacjonarnych obowiązywały wszelkie dostępne e- i m-promocje – czytamy w raporcie Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2022.

 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:22