StoryEditor
E-commerce
28.06.2022 00:00

Konsumenci chcą kupować stacjonarnie i online – marki muszą to łączyć

Konsumenci oczekują od marek, że umożliwią im płynne przemieszczanie się pomiędzy kanałami zakupowymi i będą pamiętać ich wybory zakupowe – wynika z najnowszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Swobodne przemieszczanie się pomiędzy kanałami sprzedaży to jedno z głównych oczekiwań współczesnych konsumentów. Chcą kupować produkty marki w sklepie stacjonarnym, jak i online. Mieć dostęp do sklepu online na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Chcą móc zrobić zakupy online ale odebrać w sklepie. 

Wielokanałowości zakupów, swobodnego przemieszczania się pomiędzy kanałami sprzedaży oczekuje 1/3 polskich konsumentów – wynika z danych zebranych na potrzeby raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. W przypadku aplikacji mobilnych marek lub m-sklepów (kanał mobilny) najważniejszym wymaganiem jest utrzymanie koszyka zakupowego pomiędzy kanałami - istotne dla 17 proc. internautów, a 19 proc. e- i m-kupujących. 12 proc. oczekuje, że marka będzie utrzymywać informacje o ich wyborach i zakupach.  
 
Polacy również oczekują spójności pomiędzy tym, co marki oferują w internecie i w sklepach stacjonarnych, a także obsługi siebie jako konkretnego klienta z daną historią zakupową, niezależne od tego, w którym miejscu zrobili zakupy. Prawie połowa internautów (45 proc.), a ponad połowa e-kupujących (51 proc.) oczekuje możliwości zamówienia przez internet z dostawą do domu produktów znalezionych w sklepie stacjonarnym. 
Co 5. konsument oczekuje też, że sklep stacjonarny obsłuży jego karty lojalnościowe, z których korzysta w aplikacjach mobilnych lub e-sklepach. 

Ponad 20 proc. e- i m-klientów, a co 7. internauta oczekuje też, że w sklepach stacjonarnych zaczną obowiązywać liczne internetowe promocje, jak chociażby „czarny piątek”, ostatnio rozszerzony na „czarny tydzień”

Najbardziej na obsłudze przez sklepy stacjonarne omnikanałowości, czyli rozpoznaniu klienta niezależnie od kanału, zapamiętaniu jego historii zakupowej i obsłudze kart lojalnościowych zależy mężczyznom. Bardzo wymagający są także mieszkańcy miast dużych i największych, którym przed wszystkim zależy na opcji zamówienia przez internet produktów z dostawą do domu podczas wizyty w sklepie. Patrząc zaś na wiek badanych – małe wymagania mają jedynie najstarsi konsumenci, gdzie 43 proc. nie wskazało żadnego z zaproponowanych w badaniu elementów. Z kolei aż 63 proc. klientów w wieku <18 lat chce, aby w sklepach stacjonarnych obowiązywały wszelkie dostępne e- i m-promocje – czytamy w raporcie Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2022.

 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.12.2024 00:00
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
MART PRODUCTION

Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.

Raport dotyczący trendów konsumenckich na 2025 rok, opracowany przez Coefficient Capital i The New Consumer, pokazuje, że aż 45 proc. ankietowanych Amerykanów korzystało z TikTok Shop do zakupu produktów. W badaniu uwzględniono 11 ankiet przeprowadzonych wśród ponad 3 tysięcy konsumentów z USA. Najnowszy etap badań zrealizowano w grudniu tego roku.

Według raportu największym zainteresowaniem w TikTok Shop cieszą się produkty z kategorii mody i urody. Dominacja tych segmentów podkreśla kluczową rolę platformy w promowaniu trendów i wyznaczaniu kierunków zakupowych, szczególnie wśród młodszych pokoleń, takich jak Generacja Z i Millenialsi. Popularność zakupów na TikTok Shop jest kolejnym dowodem na zmianę preferencji konsumentów w kierunku tzw. handlu społecznościowego.

Wzrost popularności TikTok Shop odzwierciedla globalny trend integracji mediów społecznościowych z platformami zakupowymi. Badanie Coefficient Capital potwierdza, że social commerce staje się jednym z głównych motorów rozwoju handlu online. W 2025 roku można się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia tego kanału sprzedaży, szczególnie w kontekście intensywnej aktywności młodych użytkowników platformy.

Czytaj także: TikTok wprowadza zakaz beauty filtrów dla niepełnoletnich: ochrona młodzieży czy początek nowej ery w social media?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.12.2024 13:24
BaseLinker Index: e-commerce pod znakiem Black Friday, zdrowie i uroda z największym wzrostem
W listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 procdaviles - stock.adobe.com

Wyniki 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce pokazują, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się blisko 7-procentowy wzrost liczby zamówień oraz spadek średniej wartości zamówienia. Zdrowie i uroda – ponownie kategorią z największym wzrostem.

W listopadzie br. wartość BaseLinker Index, czyli wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 154 pkt. Wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 156 pkt, a rok temu - 150 pkt.

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się 6,7 proc. wzrost liczby zamówień (r./r.) oraz spadek średniej wartości zamówienia do 190,2 zł (-3,3 proc. r./r.).

W relacji do października 2024 roku, listopadowy odczyt indeksu wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 1,2 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,8 proc. przy spadku średniej wartości zamówienia o 5,7 proc.

Sprzedaż krajowa r./r. wzrosła o 2,2 proc., natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 5,3 proc., a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18 proc. – nieco więcej, niż w październiku i przed rokiem.

Największe wzrosty rok do roku wykazały kategorie: zdrowie i uroda oraz supermarket.

Analitycy platformy BaseLinker – największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W listopadzie 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 154 punkty. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest delikatnie niższy niż przed miesiącem (w październiku 2024 r. wynosił on 156 pkt).

image
Sprzedaż w listopadzie stała pod znakiem Black Friday
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Czytaj też: Polski e-commerce w bardzo dobrej kondycji. Kategoria zdrowie i uroda w czołówce

Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 6,7 proc. Średnia wartość ich koszyka spadła jednak o 5,7 proc. (r./r.) i wyniosła 190,2 zł.

Patrząc w ujęciu rocznym, polski e-commerce urósł o 2,8 proc. Polscy sprzedawcy zanotowali więcej transakcji niż przed rokiem, choć średnia wartość koszyka była niższa 3,3 proc. Wynika to z faktu, że Cyber Monday wypadł dopiero w grudniu, a to na ten właśnie dzień przypadają zwykle największe zamówienia z kategorii elektronika, cechujące się wyższą wartością koszyka. Dla porównania: ubiegłoroczny Cyber Monday wypadł 27 listopada, dlatego był ujęty jeszcze w listopadowych statystykach. Jeśli natomiast chodzi o same kategorie, to w listopadzie, tak jak przed miesiącem, największe wzrosty rok do roku wykazały “zdrowie i uroda” oraz “supermarket” – komentuje Łukasz Juśkiewicz, head of strategy w BaseLinker.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 15:56