Laboratorium Kosmetyczne Floslek, w związku z sytuacją epidemiologiczną, o miesiąc przyspieszyło premiery dwóch preparatów antybakteryjnych, które były przewidziane na kwiecień.
– Produkcja ruszyła 20 marca i do zaplanowanej pojemności doszły jeszcze dwa dodatkowe formaty, by jak najlepiej dopasować ofertę do potrzeb, sytuacji i oczekiwań klientów – mówi Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek.
W kwietniu firma zarejestrowała, w ramach „szybkiej ścieżki”, trzecią, antywirusową formulację. Wprowadzenie tego wyrobu zostało zaplanowane na pierwszy tydzień maja.
- Produkcja preparatów antybakteryjnych na pewno łagodzi negatywny wpływ pandemii na bieżący wynik spółki. Liczymy, że pomoże nam utrzymać miejsca pracy. Wszyscy czujemy też, że produkując te środki wypełniamy pewnego rodzaju misję, bo pomagamy ograniczyć rozprzestrzenianie się choroby – mówi Katarzyna Furmanek.
Obecnie preparaty higieniczne, w tym antybakteryjne, mają dominujący udział w produkcji Flosleku. Jednak zespół laboratorium badań i wdrożeń Flosleku już pracuje i przygotowuje nowe propozycje dla klientów. Firma zamierza je zaprezentować jak tylko wszystko wróci do normy.
- Na razie bowiem, poza żelami antybakteryjnymi, klienci poszukują w drogeriach niemal wyłącznie preparatów do pielęgnacji dłoni. Pozostała oferta, cieszy się mniejszym zainteresowaniem klientów drogerii, choć w e-commerce nasza sprzedaż wzrosła o kilkaset procent – zdradza prezes firmy.
Zapotrzebowanie na preparaty higieniczne, w tym antybakteryjne, wciąż jest bardzo duże, zarówno ze strony klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Dlatego dział zakupów Flosleku pracuje po 20 godzin na dobę, by przeczesać rynek w poszukiwaniu etanolu, zagęstników oraz substancji nawilżających.
– Borykamy się nie tylko z utrudnionym dostępem do tych surowców, ale również z nagłym wzrostem ich cen. Szczególnie dotkliwie odczuliśmy tę niestabilność w przypadku etanolu i gliceryny. Bardzo ogranicza nas też dostępność opakowań. Czas oczekiwania na realizację zamówień wydłużył się z 4-6 tygodni do nawet 30. w przypadku zamknięć typu pompka – pokazuje skalę problemu Katarzyna Furmanek.
Problem z opakowaniami jest tym bardziej kłopotliwy, że firma produkuje swoje preparaty – nawilżający i pielęgnujący żel antybakteryjny – w różnej wielkości opakowaniach: 30 ml, 50 ml i 380 ml, w postaci tub i butelek.