Polski Monitor Opinii to wspólna inicjatywa Banku PKO BP, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii.
- Rozwój nowoczesnych technologii płatniczych, innowacyjne formy płatności, rozliczeń i wysyłki w rodzaju Allegro Smart czy Revoluta, będą tylko stale umacniać mocny trend wzrostowy. Aktualnie, według danych pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego, zaledwie kilkanaście procent przedsiębiorców z segmentu MŚP wykorzystuje zdobycze technologii internetowych do handlu. W zaistniałej sytuacji to konsumenci przy pomocy nowych platform i metod komunikacji, w tym mediów społecznościowych takich jak Instagram, mogą stanowić siłę napędową zmian w rodzimym krajobrazie biznesu e-commerce - powiedział prezes IBRiS Marcin Duma.
Badanie wykazało również, że 23 proc. polskich konsumentów dokonuje zakupów online co najmniej raz na pół roku, natomiast 50 proc. badanych robiących zakupy on-line w ciągu ostatniego pól roku, wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.
- Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania "koszyk" zakupowy. Przodują w nim: odzież (60 proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD (25 proc.), gry (15 proc.) - podano w komunikacie dotyczącym tych badań.