Czwarty kwartał będzie sprawdzianem tego, na ile zakupy internetowe weszły konsumentom w nawyk – uważa Janina Karasek, wspłówłaścicielka i dyrektor marketingu firmy Primavera Parfum.
Jak podkreśla Janina Karasek w rozmowie z wiadomościamikosmetycnzymi.pl, pandemia przyspieszyła szereg procesów w e-commerce, które byłyby w normalnych warunkach rozłożone w czasie. Spowodowała także, że pojawiły się nowe grupy klientów, którzy nie kupowali wcześniej przez internet. – To szczególnie starsze osoby, które nie do końca były przekonane do zakupów internetowych, a w związku z sytuacją pandemiczną zostały niejako zmuszone do tej formy kupowania. Wiązało się to oczywiście nie tylko z organicznym wzrostem, ale trzeba było przygotować odpowiednie scenariusze sales funnel i strategie marketingowe – mówi Janina Karasek.
Przyznaje zarazem, że ubiegły rok to były prawdziwe żniwa dla tych, którzy potrafili wykorzystać sprzyjające warunki do rozwoju swoich biznesów.
– W zależności od kanału e-commercowego, w którym działamy, zanotowaliśmy 25-40 proc. wzrostu – mówi Janina Karasek.
Jej zdaniem czwarty kwartał br. pokaże na ile te wzrosty się utrzymają. – W ubiegłym roku sklepy stacjonarne były długo zamknięte, w tym roku jest już inaczej. Sprawdzianem będzie czwarty kwartał. To będzie test, czy zakupy przez internet weszły konsumentom w nawyk – mówi.
Primavera Parfum jest jednym z wiodących dystrybutorów markowych perfum i kosmetyków. Specjalizuje się w luksusowych markach. Współpracuje z dostawcami w modelu dropshippingu, wprowadza marki na globalne platformy internetowe, a także prowadzi własne sklepy internetowe.