StoryEditor
E-commerce
14.10.2021 00:00

Jakie e-sklepy kosmetyczne konsumenci oceniają najlepiej?

Ezebra.pl, Horex.pl i Hairstore.pl to trzy najlepsze sklepy internetowe w rankingu Opineo „Najlepsze sklepy internetowe 2021” w kategorii Zdrowie i Uroda.  W całym rankingu zwycięzcą został sklep Eobuwie.com.pl. W rankingu wzięto pod uwagę 2 mln opinii wystawionych przez internautów.

Ranking Sklepów Internetowych Opineo gromadzi w jednym miejscu informacje na temat e-sklepów, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdobyły najwięcej pozytywnych opinii konsumentów. - Chcemy w ten sposób wyróżnić e-biznesy, które słuchają swoich klientów, a zarazem pokazać użytkownikom internetu, gdzie warto kupować w sieci – informują autorzy raportu.  Tegoroczne zestawienie obejmuje  16 kategorii. Zestawienie zostało opublikowane po raz 12, a pod uwagę wzięto 2 mln głosów.

Cały ranking wygrał sklep Eobuwie.com.pl, na podium stanęły też Zooart.com.pl i Taniaksiazka.pl. Internauci zdecydowali, że  kategorii Zdrowie i Uroda pierwsze trzy miejsca przypadły w kolejności sklepom Ezebra.pl, Horex.pl i Hairstore.pl.

W podsumowaniu tej kategorii czytamy: Pandemia okazała się dla branży beauty czasem wielkiej próby. Z jednej strony zamknięcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych spowodowało czasową zapaść na rynku, z drugiej strony klienci i klientki zaczęli masowo zaopatrywać się w produkty i urządzenia do domowej pielęgnacji. W tegorocznym zestawieniu widać wyraźne spadki pod względem liczby nowych opinii. Jednocześnie sklepy, które znalazły się na podium, cieszą się dużym uznaniem użytkowników, o czym świadczą wysokie noty.

Trzecie miejsce w kategorii zdrowie i uroda nie uległo zmianie względem roku poprzedniego – to Hairstore.pl z liczbą 9833 nowych opinii i wysoką średnią z ocen na poziomie 4,88. Profesjonalny sklep fryzjerski i hurtownia online w jednym oferuje szeroki asortyment produktów do pielęgnacji i stylizacji włosów, a także kosmetyki do ciała i paznokci oraz perfumy znanych marek. Klienci Hairstore.pl chwalą firmę przede wszystkim za porządne i estetyczne pakowanie delikatnych produktów, błyskawiczną wysyłkę, dobrą cenę oraz jakość towarów.

Na drugim miejscu znalazła się drogeria internetowa Horex.pl, która może się pochwalić wynikiem ponad 9 tys. nowych opinii w ostatnim roku oraz średnią oceną 4,9. Sklep oferuje przekrój towarów z kategorii beauty – od produktów pielęgnacyjnych do włosów i ciała, poprzez kosmetyki kolorowe i perfumy, na zdrowej żywności i suplementach diety skończywszy. Klienci mogą wybierać spośród 60 tys. różnorodnych produktów od ponad tysiąca znanych marek. Drogeria wysyła wszystkie zamówienia do 24 godzin, a także oferuje na swojej platformie miejsce do wymiany inspiracji urodowych.

Pierwsze  miejsce należy do Ezebra.pl, która w zeszłym roku stanęła na drugim miejscu na podium. Sklep znacząco wyprzedzia konkurencję, a do awansu przyczyniło się przede wszystkim niemal 19 tys. nowych opinii. Średnia z ocen wynosi 4,9 przy łącznej liczbie opinii na poziomie 145 tys. Najwyższą pozycję w rankingu zapewniły marce Ezebra.pl pochlebne opinie na temat bardzo dobrej jakości produktów, błyskawicznej wysyłki, prostoty realizacji zamówienia oraz bardzo atrakcyjnych cen.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:35