Badania „Ścieżki zakupowe online w Poslce" przeprowadzone przez firmę badawczą IRCenter wykazało, że Polacy najczęściej zaczynają szukanie produktu na platformach handlowych takich jak Allegro. Na drugim miejscu są samodzielne sklepy on-line, a na trzecim wyszukiwarka Google.
Allegro i Google są najczęściej wybieranymi witrynami do szukania produktu w Internecie.
Produkty z kategorii Uroda i Zdrowie znalazły się na trzecim miejscu pod względem wyszukiwania z użyciem smartfonu. Wyżej znalazły się jedynie produkty dla dzieci i moda.
Decydując się na zakup produktów przez internet, konsumenci nie zawsze mają potrzebę obejrzenia go "na żywo". Są jednak kategorie, w których wciąż dla sporej grupy nabywców jest to ważne.
Badanie wykazało, że konsumenci coraz częściej zaczynają i kończą zakupy w Internecie, na co mogą mieć wpływ najlepiej ocenione metody płatności, które nie stanowią już bariery przed zakupem. Polscy konsumenci nie zawsze dobrze oceniają prezentację produktu, ale i tak szybko decydują się na zakup, czego dowodem jest bardzo duża liczba osób, które dokonują zakupu w trakcie tego samego dnia, w którym szukały produktu. E-commerce rośnie, a efektem tego wzrostu jest stale rosnąca liczba osób decydujących się na zakupy on-line. Badanie potwierdza, że wiodącą rolę mają platformy handlowe, które najczęściej pojawiają się w trakcie całej ścieżki zakupowej konsumentów.
Dane wykorzystane w infografikach pochodzą z niezależnego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IRCenter. Metoda badania: CAWI. Grupa respondentów: 4085 internautów. Charakterystyka grupy: internauci, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy decydowali o zakupie produktu, korzystając przy tym z Internetu. Data badania: 15-25 luty 2019.