StoryEditor
E-commerce
30.10.2023 10:41

InPost zawiązał sojusz z Novą Poshtą. Od teraz paczki z Polski można będzie łatwo wysłać do Ukrainy

Nova Poshta, ukraiński operator pocztowy, zamieściła na swojej stronie internetowej informację, jakoby można było już wysyłać paczki do Ukrainy, lub otrzymywać je stamtąd, korzystając z paczkomatów InPost. Według zapewnień Novej Poshty dostawa ma trwać ok. 3 dni roboczych.

Otwarcie nowego kanału dostawy, jakim jest sojusz między InPost a Novą Poshtą, stanowi ogromną szansę dla polskich przedsiębiorców na rozszerzenie swojego działania na nowy rynek zbytu. Tym nowym rynkiem są obywatele i obywatelki Ukrainy, którzy i które od dawna wykazują wyjątkowo pozytywną postawę wobec polskich firm i marek. Istnieje wiele powodów, dla których ta współpraca może okazać się niezwykle korzystna dla obu stron.

Po pierwsze, polskie firmy od dłuższego czasu angażują się w pomoc humanitarną dla ofiar rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Polityka wspierania Ukrainy jest głęboko zakorzeniona w polskiej kulturze i tożsamości narodowej. Działania te, takie jak dostarczanie pomocy humanitarnej, przekazywanie wsparcia finansowego czy organizowanie różnych form pomocy, wywołały ogromne uznanie i wdzięczność ze strony Ukraińców i Ukrainek. Dlatego też obywatele i obywatelki Ukrainy mają bardzo pozytywne nastawienie do polskich firm i marek, widząc w nich sojuszników i przyjaciół.

Otwarcie kanału dostawy przez InPost i Novą Poshtę umożliwi polskim przedsiębiorcom jeszcze łatwiejszy dostęp do ukraińskiego rynku, który jest potencjalnie ogromny. Biorąc pod uwagę pozytywne skojarzenia z Polską i jej produktami, istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci na Ukrainie będą skłonni wybierać polskie produkty i usługi.

Ponadto, sojusz między InPost a Novą Poshtą oznaczać będzie szybsze i bardziej niezawodne dostawy, co jest niezwykle ważne w konkurencyjnym świecie handlu elektronicznego. Polscy przedsiębiorcy będą mieli okazję dotrzeć do klientów na Ukrainie w sposób efektywny i sprawniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Warto również podkreślić, że Ukraina to kraj o dynamicznie rozwijającym się rynku i rosnącej sile nabywczej obywateli. Dlatego otwarcie tego nowego kanału dostawy może przyczynić się do zwiększenia obrotów polskich firm oraz wzrostu ich udziału w ukraińskim rynku.

Nova Poshta to operator pocztowy, który od dwudziestu dwóch lat służy milionom obywateli Ukrainy, umożliwiając im szybką wysyłkę i odbiór przesyłek. Rocznie firma dostarcza ponad 315 milionów paczek, zarówno na terenie Ukrainy, jak i do 200 krajów na całym świecie. W celu usprawnienia międzynarodowej dostawy przesyłek, przedsiębiorstwo uruchomiło własną linię lotniczą o nazwie Supernova.

We wrześniu 2022 roku Nova Poshta rozszerzyła swoją działalność na europejski rynek, debiutując w Polsce jako pierwszym kraju europejskim jako Nova Post. Obecnie firma prowadzi 31 oddziałów w najważniejszych miastach Polski, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin, Gdańsk, Rzeszów, Poznań, Łódź, Katowice i wiele innych.

Czytaj także: Unilever zbuduje fabrykę w Ukrainie. Zainwestuje w nią 20 mln euro

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 08:19