StoryEditor
E-commerce
05.10.2021 00:00

Hebe wprowadza funkcję odroczonej zapłaty za zakupy online

Od września klienci Hebe zyskają możliwość odroczenia zapłaty za zakupy w sklepie internetowym hebe.pl. Będzie można zapłacić za nie nawet nawet 30 dni później.

Hebe wdraża kolejne usprawnienia, które służą przyspieszeniu i ułatwieniu obsługi klientów w drogeriach i sklepie internetowym. Nowo wdrożonym rozwiązaniem oraz ukłonem w stronę klientów jest nawiązanie współpracy z Twisto i umożliwienie klientom skorzystania z opcji „Twisto | PayU Płacę Później“. 

Hebe to następny duży podmiot, który w ostatnim czasie zdecydował się na wdrożenie Twisto jako kolejnej metody płatności. Obserwujemy, że coraz więcej e-sklepów decyduje się na ten krok, tym samym wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów. Konsumenci mają coraz większe wymagania dotyczące procesu zakupowego – obecnie poza kwestiami bezpieczeństwa i wygody liczy się także intuicyjny – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce. 

Twisto jest liderem płatności „Kup teraz, zapłać później“ w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Platforma oferuje możliwość odroczenia płatności za zakupy nawet do 30 dni. Opcja PayU „Płacę później“ dostępna jest już w tysiącach e-sklepów z różnych branż, m.in. food delivery, retail, beauty czy elektronicznej. 

W Hebe bacznie obserwujemy trendy nie tylko w zakresie nowości produktowych, lecz także tych technologicznych. Współpraca z Twisto jest kolejnym krokiem w udoskonalaniu proponowanych przez nas rozwiązań oraz ukłonem w stronę klientów, którzy dokonując zakupów online będą mieli możliwość odroczenia płatności. Mamy nadzieję, że nasi klienci chętnie skorzystają z nowej formy płatności – mówi André Ribeiro de Faria, chief e-commerce officer Hebe. 

Jak skorzystać z opcji „Twisto | PayU Płacę Później“? W celu skorzystania z nowej funkcji umożliwiającej opłacenie zamówienia w późniejszym terminie, należy dokonać standardowych zakupów dodając wybrane produkty do koszyka, a następnie w sekcji wyboru metod płatności wskazać „Twisto | PayU Płacę Później“. Aplikacja w bardzo krótkim czasie weryfikuje wiarygodność kredytową kupującego i potwierdza możliwość dokonania zapłaty. Po potwierdzeniu płatności, klient ma 30 dni na uregulowanie należności wobec Twisto bez dodatkowych kosztów. Czas ten może zostać wydłużony do 45 dni, jeśli użytkownik zdecyduje się na zarejestrowanie w aplikacji. Umożliwi ona skorzystanie z wirtualnej karty płatniczej Twisto oraz podzielenie płatności na raty lub przesunięcie spłaty o kolejny miesiąc.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 14:35