Zarówno Douyin, jak i TikTok są obsługiwane przez firmę zajmującą się technologią cyfrową ByteDance Ltd. i są swoimi bliźniakami, jeśli chodzi o funkcjonalności. Krótkie filmy będące narzędziem sprzedaży na Douyin umożliwiają twórcom treści i innym wpływowym osobom łatwe udostępnianie rekomendacji produktów swoim obserwującym w całych Chinach.
Douyin działa również jako samodzielny sprzedawca detaliczny. Przewodzi dziejącej się obecnie rewolucji w handlu społecznościowym w Chinach, gdzie jest kluczową platformą zakupów online zarówno dla marek, jak i wpływowych osób dzięki 700 milionom aktywnych użytkowników miesięcznie. De facto, przedstawiciele Kanebo, marki kosmetycznej należącej do japońskiego KAO, opisali niedawno Douyin jako „najlepszą platformę” do podnoszenia świadomości marki.
Douyin, podobnie jak Amazon, odpowiadają w dużej mierze za wzrost sprzedaży BPC online w 2023 r.; ci dwaj giganci handlu elektronicznego byli odpowiednio pierwszym i trzecim najszybciej rozwijającym się sprzedawcą detalicznym w cyfrowej przestrzeni BPC w pierwszych trzech kwartałach roku.
Tymczasem Il Makiage z siedzibą w USA jest drugim najszybciej rozwijającym się sprzedawcą e-commerce BPC. Marka kosmetyczna odnotowuje fenomenalny wzrost sprzedaży online w 2023 r. Firma wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do oferowania spersonalizowanych sugestii produktów i rozwiązań z dziedziny kosmetyki, co znacznie przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży online.
Na miejscu trzecim znalazł się globalny gigant e-commerce, Amazon, który umożliwia zakup produktów ponad 80 tys. marek kosmetycznych.
Czytaj także: TikTok tworzy kolejny trend beauty; tym razem na... Dove Makyaj Seti, czyli nieistniejący produkt Dove