Zdaniem ekspertów, pomimo tego, że polski rynek sprzedaży elektronicznej wchodzi powoli w fazę dojrzałości, to bariera wejścia jest wciąż niska. Z jednej strony dzięki temu mamy wiele interesujących startupów, a młodzi, zdolni ludzie mają szansę wykorzystać swój potencjał, otwierając swoje e-sklepy, to z drugiej, jak pokazują dane Bisnode, bardzo trudno się przebić przez konkurencję i utrzymać dłużej na rynku, zachowując rentowność. - Sklepy internetowe powinny postawić nie tylko na wysokiej jakości towar, ale także profesjonalny marketing, pożądane przez internautów funkcjonalności strony internetowej oraz sprawną logistykę. Szybkie dostarczenie zamówienia ze sklepu z możliwością śledzenia przesyłki po drodze i – w razie konieczności – łatwy zwrot to dziś standard – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Ekspert podkreśla także, że sklepy internetowe powinny także zainteresować się usługami dodatkowymi, jakie oferują im partnerzy. - Na przykład, DPD Polska zapewnia swoim klientom, czyli e-sklepom m.in. moduły wysyłkowe, które po zintegrowaniu się z programami magazynowo – sprzedażowymi pozwalają zoptymalizować procesy wysyłkowe, a tym samym podnieść rentowność biznesu. A niska rentowność, jak wynika z badań Bisnode, wciąż jest częstym problemem polskiego e-commerce – mówi Rafał Nawłoka.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje ponad 5 tys. kurierów. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki zarządzającą niemal 2000 punktów nadań i odbiorów Pickup, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych i mniejszych przedsiębiorstw, oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding.