Sephora inwestuje w e-commerce, co przynosi efekty. – Nasz sklep internetowy bardzo rozwinął się w ostatnich latach, a szczególnie w zeszłym roku, kiedy przez wiele tygodni ze względu na pandemię, perfumerie były zamknięte. Sprzedaż za pośrednictwem kanałów cyfrowych wciąż rośnie dwucyfrowo rok do roku. Sephora.pl to obecnie nasza perfumeria nr 1. w całej sieci w Polsce. Klienci przekonali się do tego, aby łączyć oba kanały sprzedaży – on-line i stacjonarny – mówi Katarzyna Bielecka, general manager Sephora Poland & Czech Republic.
Sephora wprowadziła szereg rozwiązań w internetowym kanale, które mają ułatwić klientom wybór kosmetyków – jest to ważne, bo to emocjonalna kategoria, w której ważne jest przetestowanie produktów. Na sephora.pl skorzystać można m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, czyli wirtualnej konsultacji live z najbardziej doświadczonym zespołem konsultantów Sephora, który pomoże w doborze odpowiednich kosmetyków.
Od 2 listopada dostępna będzie także specjalna wyszukiwarka prezentów tzw. Gift Finder, która w intuicyjny sposób pomoże klientom Sephora wybrać najlepiej dopasowane prezenty dla ich bliskich.
– Trend adaptacji digitalowej utrzymuje się również dzięki nowym inicjatywom jakie uruchomiliśmy dla klientów. Mam tu namyśli usługę Click & Collect, która jest znakomitym rozwiązanym np. dla osób, dokonujących zakupów w ostatniej chwili – już w 2 godziny od złożenia zamówienia na sephora.pl, mogą odebrać swoje produkty w wybranej perfumerii, a także Call & Collect, dzięki której po złożeniu telefonicznego zamówienia, odebrać można je nawet od razu w swojej perfumerii – mówi Katarzyna Bielecka.
Niedawno w sieci została także wprowadzona nowa usługa – Sephora+. Klient może zamówić produkt bezpośrednio u konsultanta w perfumerii (jeśli np. nie ma w sklepie w danym momencie tego, co potrzebuje, albo jest to tylko produkt ze sklepu internetowego) i jest on bezpłatnie dostarczany pod wskazany adres.