StoryEditor
E-commerce
05.03.2018 00:00

Drogerie Polskie testują mobilną aplikację lojalnościową

Uczestnicy sieci DP Drogerie Polskie spotkali się na corocznej wiosennej konferencji handlowej. Pod szyldem tej franczyzowej sieci występuje około 300 sklepów. Zarząd sieci zapowiada kolejne inwestycje w jej rozwój. Najważniejszą w tym roku będzie uruchomienie profesjonalnej aplikacji lojalnościowej, która pozwoli właścicielom drogerii na błyskawiczną komunikację z konsumentami poprzez urządzenia mobilne i realizację spersonalizowanych promocji.

Ponad 250 detalistów, franczyzobiorców związanych z siecią DP Drogerie Polskie, spotkało się w dn. 3-4 marca br. w hotelu Gołębiewski w Wiśle, by rozmawiać o planach dalszego rozwoju swojej organizacji. Tematem przewodnim było uruchomienie aplikacji lojalnościowej, która będzie dostępna na podręcznych urządzeniach mobilnych, i zwiąże konsumentów z siecią DP dzięki intensywnej komunikacji o produktach i promocjach oferowanych w Drogeriach Polskich. Aplikacja, którą każdy użytkownik będzie mógł łatwo zainstalować na swoim smartfonie, będzie w pełni profesjonalna, na poziomie technologicznym takim, jaki oferują największe sieci drogeryjne – Rossmann, Hebe czy Super-Pharm.

– Dzisiaj wszystkie sieci drogeryjne mają bardzo porównywalną ofertę produktową standardową i promocyjną. Zasadnicza różnica leży w informowaniu o tych ofertach. Na rynku trwa zacięta walka o to, kto najszybciej dotrze do nowoczesnego, mobilnego konsumenta. Przez ostatnich kilka lat zrobiliśmy razem wiele dobrego, mamy nowoczesne sklepy, bardzo ciekawą ofertę, atrakcyjne ceny, ale bez odpowiednich narzędzi do komunikacji z konsumentem nie da się rozwijać dalej silnej, ogólnopolskiej sieci. Dlatego postanowiliśmy zainwestować w tę mobilną aplikację lojalnościową. Jest to niewątpliwie największe wyzwanie w historii naszej sieci – zwróciła się podczas konferenecji do właścicieli drogerii Teresa Jonas, prezes zarządu sieci DP Drogerie Polskie. – Projekt jest trudny, ponieważ jest to pierwsza aplikacja w Polsce, która obejmie sklepy zrzeszone w sieci franczyzowej. Dzięki niej będziemy mogli codziennie przypominać konsumentowi, żeby korzystał z ofert Drogerii Polskich – dodał Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie. Aplikacja jest w fazie testów stabilności. Jej start jest zaplanowany na czerwiec br. 

Sieć DP Drogerie Polskie powstała 8 lat temu. Skupia około 300 sklepów. Jej organizatorem jest firma dystrybucyjna Błysk z Jastrzębia-Zdroju, która dostarcza na rynek produkty najważniejszych firm kosmetycznych działających na polskim rynku, zajmuje się także importem oraz wprowadza marki na wyłączność. Podczas targów towarzyszących konferencji swoją ofertę zaproponowały firmy współpracujące z siecią DP i dystrybutorem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:33