StoryEditor
E-commerce
05.03.2018 00:00

Drogerie Polskie testują mobilną aplikację lojalnościową

Uczestnicy sieci DP Drogerie Polskie spotkali się na corocznej wiosennej konferencji handlowej. Pod szyldem tej franczyzowej sieci występuje około 300 sklepów. Zarząd sieci zapowiada kolejne inwestycje w jej rozwój. Najważniejszą w tym roku będzie uruchomienie profesjonalnej aplikacji lojalnościowej, która pozwoli właścicielom drogerii na błyskawiczną komunikację z konsumentami poprzez urządzenia mobilne i realizację spersonalizowanych promocji.

Ponad 250 detalistów, franczyzobiorców związanych z siecią DP Drogerie Polskie, spotkało się w dn. 3-4 marca br. w hotelu Gołębiewski w Wiśle, by rozmawiać o planach dalszego rozwoju swojej organizacji. Tematem przewodnim było uruchomienie aplikacji lojalnościowej, która będzie dostępna na podręcznych urządzeniach mobilnych, i zwiąże konsumentów z siecią DP dzięki intensywnej komunikacji o produktach i promocjach oferowanych w Drogeriach Polskich. Aplikacja, którą każdy użytkownik będzie mógł łatwo zainstalować na swoim smartfonie, będzie w pełni profesjonalna, na poziomie technologicznym takim, jaki oferują największe sieci drogeryjne – Rossmann, Hebe czy Super-Pharm.

– Dzisiaj wszystkie sieci drogeryjne mają bardzo porównywalną ofertę produktową standardową i promocyjną. Zasadnicza różnica leży w informowaniu o tych ofertach. Na rynku trwa zacięta walka o to, kto najszybciej dotrze do nowoczesnego, mobilnego konsumenta. Przez ostatnich kilka lat zrobiliśmy razem wiele dobrego, mamy nowoczesne sklepy, bardzo ciekawą ofertę, atrakcyjne ceny, ale bez odpowiednich narzędzi do komunikacji z konsumentem nie da się rozwijać dalej silnej, ogólnopolskiej sieci. Dlatego postanowiliśmy zainwestować w tę mobilną aplikację lojalnościową. Jest to niewątpliwie największe wyzwanie w historii naszej sieci – zwróciła się podczas konferenecji do właścicieli drogerii Teresa Jonas, prezes zarządu sieci DP Drogerie Polskie. – Projekt jest trudny, ponieważ jest to pierwsza aplikacja w Polsce, która obejmie sklepy zrzeszone w sieci franczyzowej. Dzięki niej będziemy mogli codziennie przypominać konsumentowi, żeby korzystał z ofert Drogerii Polskich – dodał Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie. Aplikacja jest w fazie testów stabilności. Jej start jest zaplanowany na czerwiec br. 

Sieć DP Drogerie Polskie powstała 8 lat temu. Skupia około 300 sklepów. Jej organizatorem jest firma dystrybucyjna Błysk z Jastrzębia-Zdroju, która dostarcza na rynek produkty najważniejszych firm kosmetycznych działających na polskim rynku, zajmuje się także importem oraz wprowadza marki na wyłączność. Podczas targów towarzyszących konferencji swoją ofertę zaproponowały firmy współpracujące z siecią DP i dystrybutorem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.12.2024 00:00
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
MART PRODUCTION

Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.

Raport dotyczący trendów konsumenckich na 2025 rok, opracowany przez Coefficient Capital i The New Consumer, pokazuje, że aż 45 proc. ankietowanych Amerykanów korzystało z TikTok Shop do zakupu produktów. W badaniu uwzględniono 11 ankiet przeprowadzonych wśród ponad 3 tysięcy konsumentów z USA. Najnowszy etap badań zrealizowano w grudniu tego roku.

Według raportu największym zainteresowaniem w TikTok Shop cieszą się produkty z kategorii mody i urody. Dominacja tych segmentów podkreśla kluczową rolę platformy w promowaniu trendów i wyznaczaniu kierunków zakupowych, szczególnie wśród młodszych pokoleń, takich jak Generacja Z i Millenialsi. Popularność zakupów na TikTok Shop jest kolejnym dowodem na zmianę preferencji konsumentów w kierunku tzw. handlu społecznościowego.

Wzrost popularności TikTok Shop odzwierciedla globalny trend integracji mediów społecznościowych z platformami zakupowymi. Badanie Coefficient Capital potwierdza, że social commerce staje się jednym z głównych motorów rozwoju handlu online. W 2025 roku można się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia tego kanału sprzedaży, szczególnie w kontekście intensywnej aktywności młodych użytkowników platformy.

Czytaj także: TikTok wprowadza zakaz beauty filtrów dla niepełnoletnich: ochrona młodzieży czy początek nowej ery w social media?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.12.2024 13:24
BaseLinker Index: e-commerce pod znakiem Black Friday, zdrowie i uroda z największym wzrostem
W listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 procdaviles - stock.adobe.com

Wyniki 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce pokazują, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się blisko 7-procentowy wzrost liczby zamówień oraz spadek średniej wartości zamówienia. Zdrowie i uroda – ponownie kategorią z największym wzrostem.

W listopadzie br. wartość BaseLinker Index, czyli wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 154 pkt. Wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 156 pkt, a rok temu - 150 pkt.

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się 6,7 proc. wzrost liczby zamówień (r./r.) oraz spadek średniej wartości zamówienia do 190,2 zł (-3,3 proc. r./r.).

W relacji do października 2024 roku, listopadowy odczyt indeksu wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 1,2 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,8 proc. przy spadku średniej wartości zamówienia o 5,7 proc.

Sprzedaż krajowa r./r. wzrosła o 2,2 proc., natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 5,3 proc., a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18 proc. – nieco więcej, niż w październiku i przed rokiem.

Największe wzrosty rok do roku wykazały kategorie: zdrowie i uroda oraz supermarket.

Analitycy platformy BaseLinker – największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W listopadzie 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 154 punkty. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest delikatnie niższy niż przed miesiącem (w październiku 2024 r. wynosił on 156 pkt).

image
Sprzedaż w listopadzie stała pod znakiem Black Friday
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Czytaj też: Polski e-commerce w bardzo dobrej kondycji. Kategoria zdrowie i uroda w czołówce

Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 6,7 proc. Średnia wartość ich koszyka spadła jednak o 5,7 proc. (r./r.) i wyniosła 190,2 zł.

Patrząc w ujęciu rocznym, polski e-commerce urósł o 2,8 proc. Polscy sprzedawcy zanotowali więcej transakcji niż przed rokiem, choć średnia wartość koszyka była niższa 3,3 proc. Wynika to z faktu, że Cyber Monday wypadł dopiero w grudniu, a to na ten właśnie dzień przypadają zwykle największe zamówienia z kategorii elektronika, cechujące się wyższą wartością koszyka. Dla porównania: ubiegłoroczny Cyber Monday wypadł 27 listopada, dlatego był ujęty jeszcze w listopadowych statystykach. Jeśli natomiast chodzi o same kategorie, to w listopadzie, tak jak przed miesiącem, największe wzrosty rok do roku wykazały “zdrowie i uroda” oraz “supermarket” – komentuje Łukasz Juśkiewicz, head of strategy w BaseLinker.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 16:59