Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, produkty farmaceutyczne są na piątym miejscu wśród kategorii najczęściej kupowanych w internecie.
Czytaj też: Kosmetyki i perfumy hitami sprzedaży online [RAPORT Gemius 2022]
Wydatki na produkty farmaceutyczne w internecie to średnio 124 zł miesięcznie, a kwota wydatków rośnie z wiekiem kupujących.
Najwięcej klientów e-aptek jest na wsiach, co zapewne ma związek z niedostateczną liczbą i uboższą ofertą punktów stacjonarnych na tych obszarach.
Tymczasem apteki internetowe uzyskały w badaniu Gemius najniższy poziom spontanicznej znajomości marek. Jakąkolwiek e-aptekę było w stanie podać zaledwie 56 proc. badanych, co jest i tak o 4 p.p. większym odsetkiem niż przed rokiem.
Najlepiej rozpoznawana marka wśród internetowych aptek to DOZ – Dbam o Zdrowie, którą wymieniło 28 proc. spośród tych, którzy dokonują zakupów online.
Czytaj też: Rafał Wosztyl, DOZ.pl: Powiększamy ofertę kosmetyczną w kanale online
Kolejna w zestawieniu jest Gemini, ze znajomością spontaniczną na poziomie 21 proc.
Super-Pharm w e-aptekach uplasowało się na trzecim miejscu. Natomiast we wskazaniach na e-drogerie i perfumerie zajęło dopiero 8. pozycję.
Czytaj też: Rossmann jest najlepiej rozpoznawalną e-drogerią
Konkretne e-apteki są częściej wymieniane przez kobiety. Wyjątek stanowi Allegro, które również oferuje leki bez recepty, suplementy diety, dermokosmetyki czy materiały opatrunkowe. W badaniu Gemini platformę częściej wymieniali mężczyźni.
Osób korzystających Polsce z internetu jest 30 mln. 77 proc. z nich robi zakupy online. 75 kupuje w polskich e-sklepach.
Czytaj też: Doz.pl promuje się w spocie reklamowym