StoryEditor
E-commerce
02.09.2021 00:00

Douglas zdradza sekret swojego sukcesu w e-commerce

Większość ludzi kojarzy markę Douglas z wiodącą siecią perfumerii w Niemczech z ponad 2400 sklepami w Europie. Jednak od czasu pandemii stało się jasne, że to e-commerce jest przyszłością. Sieć Douglas zdała sobie z tego sprawę jeszcze przed Covidem i inwestowała sklep internetowy. Sztuczna inteligencja, poprawa doświadczenia użytkownika i poszerzenie asortymentu online to tylko kilka środków, które mają zagwarantować klientom satysfakcjonujące zakupy online.

Douglas zawsze działał zgodnie z mottem „Digital First”. Celem jest transformacja w cyfrową firmę o stacjonarnym biznesie. W ten sposób sklepy internetowe, marketplace i sklepy stacjonarne mają stać się lepiej połączoną, opartą na twardych danych platformą kosmetyczną. Dlatego w 2019 swoją ruszyła nowa odnoga firmy. Douglas Marketing Solutions rozpoczęła działalność jako startup, a korporacji funkcjonowała, jako model agencji „od zera”. Firma jest punktem kompleksowej obsługi dla marek, które chcą prowadzić reklamę opartą na danych i marketingu z informacjami z pierwszej ręki. 

Zasadą stojąca za historią sukcesu Douglas Marketing Solutions jest to, że wszystkie rozwiązania reklamowe oferowane przez firmę są zgodne z podejściem „SMART”. Tutaj każda litera oznacza cechę, którą reprezentują rozwiązania reklamowe. Dla uproszczenia:
S: konkretne
M: mierzalne
O: wykonalne
R: zorientowany na wynik
T: ukierunkowany

Jednak przy opracowywaniu różnych spersonalizowanych rozwiązań reklamowych dla klienta, przed zastosowaniem podejścia SMART, najpierw określana jest grupa docelowa i tworzona jest solidna baza danych, oparta na danych CRM i e-commerce firmy Douglas. Wyjątkowe połączenie danych z e-commerce, sklepów i danych CRM z pierwszej ręki gwarantuje szczegółowe targetowanie, a to pozwala dotrzeć do grupy docelowej, która jest najbardziej skłonna do zakupu produktu.

Nie jest już tajemnicą, że Douglas Marketing Solutions jest dobrze przyjmowana na rynku. Firma współpracuje obecnie ze wszystkimi głównymi graczami w tradycyjnej branży kosmetycznej. U wielu klientów B2B bardzo dobrze sprawdza się możliwość wyselekcjonowania grup docelowych z szerokiego grona odbiorców, które są istotne dla konkretnej marki. W końcu firmy kosmetyczne doskonale zdają sobie sprawę, że media branżowe stały się nieodzowną częścią marketingu.

Firma uznaje, że tajemnica sukcesu opiera się na informacji o klientach. Douglas Marketing Solutions nazywa tę zasadę „od danych przez spostrzeżeń do działania”.

Jessica Koch, dyrektor ds. nowych mediów biznesowych i detalicznych Douglas., również dostrzega ogromny potencjał w mediach branżowych koncentrujących się na branży handlowej.

Szacujemy, że w przyszłości 30 proc. wszystkich wydatków na media cyfrowe trafi do mediów branżowych, które zajmują się tematyka handlu detalicznego. Ukierunkowanie na sprzedaż, dane i wydajność, a także atrakcyjny zwrot z inwestycji spowodują istotne zmiany na rynku – podkreśla Jessica Koch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:42