Douglas zawsze działał zgodnie z mottem „Digital First”. Celem jest transformacja w cyfrową firmę o stacjonarnym biznesie. W ten sposób sklepy internetowe, marketplace i sklepy stacjonarne mają stać się lepiej połączoną, opartą na twardych danych platformą kosmetyczną. Dlatego w 2019 swoją ruszyła nowa odnoga firmy. Douglas Marketing Solutions rozpoczęła działalność jako startup, a korporacji funkcjonowała, jako model agencji „od zera”. Firma jest punktem kompleksowej obsługi dla marek, które chcą prowadzić reklamę opartą na danych i marketingu z informacjami z pierwszej ręki.
Zasadą stojąca za historią sukcesu Douglas Marketing Solutions jest to, że wszystkie rozwiązania reklamowe oferowane przez firmę są zgodne z podejściem „SMART”. Tutaj każda litera oznacza cechę, którą reprezentują rozwiązania reklamowe. Dla uproszczenia:
S: konkretne
M: mierzalne
O: wykonalne
R: zorientowany na wynik
T: ukierunkowany
Jednak przy opracowywaniu różnych spersonalizowanych rozwiązań reklamowych dla klienta, przed zastosowaniem podejścia SMART, najpierw określana jest grupa docelowa i tworzona jest solidna baza danych, oparta na danych CRM i e-commerce firmy Douglas. Wyjątkowe połączenie danych z e-commerce, sklepów i danych CRM z pierwszej ręki gwarantuje szczegółowe targetowanie, a to pozwala dotrzeć do grupy docelowej, która jest najbardziej skłonna do zakupu produktu.
Nie jest już tajemnicą, że Douglas Marketing Solutions jest dobrze przyjmowana na rynku. Firma współpracuje obecnie ze wszystkimi głównymi graczami w tradycyjnej branży kosmetycznej. U wielu klientów B2B bardzo dobrze sprawdza się możliwość wyselekcjonowania grup docelowych z szerokiego grona odbiorców, które są istotne dla konkretnej marki. W końcu firmy kosmetyczne doskonale zdają sobie sprawę, że media branżowe stały się nieodzowną częścią marketingu.
Firma uznaje, że tajemnica sukcesu opiera się na informacji o klientach. Douglas Marketing Solutions nazywa tę zasadę „od danych przez spostrzeżeń do działania”.
Jessica Koch, dyrektor ds. nowych mediów biznesowych i detalicznych Douglas., również dostrzega ogromny potencjał w mediach branżowych koncentrujących się na branży handlowej.
– Szacujemy, że w przyszłości 30 proc. wszystkich wydatków na media cyfrowe trafi do mediów branżowych, które zajmują się tematyka handlu detalicznego. Ukierunkowanie na sprzedaż, dane i wydajność, a także atrakcyjny zwrot z inwestycji spowodują istotne zmiany na rynku – podkreśla Jessica Koch.