StoryEditor
E-commerce
18.07.2024 15:53

Dlaczego internauci porzucają koszyki zakupowe?

Internauci nie kończą zakupów kiedy nie znajdują dobrej opcji dostawy lub muszą czekać za długo na przesyłkę - to najczęstsze powody / for. Shutterstock

Już 87 proc. polskich internautów regularnie robi zakupy w internecie – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute. O 9 p.p., w porównaniu do ubiegłego roku, wzrósł odsetek internautów kupujących w sieci najczęściej, czyli powyżej 5 razy w miesiącu. Ale coraz więcej internautów nie kończy zakupów, kiedy jakiś element oferowanej przez e-sklep usługi im nie odpowiada.

 Handel elektroniczny w Polsce ma się dobrze, a perspektywy jego rozwoju wyglądają bardzo ciekawie. Ponownie 100 proc. internautów potwierdziło, że przynajmniej raz dokonali zakupu w internecie. 87 proc. kupuje regularnie. Częściej w internecie, w różnych kategoriach, zaczęło kupować 36 proc. internautów – piszą we wstępie do najnowszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024” Patrycja Sas-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izba) i Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

Już 37 proc. konsumentów deklaruje, że zakupy online robią 5 razy w miesiącu i częściej, a więc na zakupach w sieci są przynajmniej raz w tygodniu. To efekt tego, że przez  internet coraz częściej kupują produkty codziennego użytku i pierwszej potrzeby – żywność, chemię gospodarczą, leki.

77 proc. internautów, którzy wzięli udział w badaniu zrobiło ostatnie zakupy cyfrowo, a tylko 23 proc. stacjonarnie. Najczęściej on-line kupują osoby bezdzietne, dobrze zarabiające (w grupie zarabiających powyżej 7 tys. zł netto odsetek kupujących przez internet częściej niż 5 razy w miesiącu wyniósł 82 proc.), konsumenci dojrzali 45-54 lata, mieszkańcy dużych miast.

Zaskakują wyniki badania dotyczące najczęściej kupowanych kategorii w internecie. Na pierwszym miejscu znalazła się żywność (48 proc. badanych, + 19 p.p. w porównaniu do 2023 r.), na kolejnych farmaceutyki (42 proc.) i moda (33 proc.). Dopiero na szóstym miejscu (25 proc.) internauci umiejscowili produkty z kategorii uroda.

image
W jakich kategoriach kupujesz w internecie? Raport Omni commerce. Kupuje wygodnie_2024, Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej
fot. wykres z raportu

Internauci częściej niż w ubiegłym roku porzucają koszyki zakupowe (78 proc. +15 p.p. w porównaniu do 2023 r.) czyli nie kończą transakcji, gdy któryś z jej elementów im nie odpowiada. Najczęściej zniechęca ich brak odpowiedniej opcji dostawy (12 proc., + 8 p.p. w porównaniu do 2023 r.)  i jej zbyt wysoki koszt (11 proc. + 6 p.p. w porównaniu do 2023 r.). Mają na to także wpływ brak oczekiwanej formy płatności (+10 proc.) i zbyt wysoka cena produktu (9 proc. +5 p.p. w porównaniu do 2023 r.).

image
Przyczyny porzucania koszyków zakupowych. Raport Omni commerce. Kupuje wygodnie_2024, Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej
fot. wykres z raportu

Z raportu wynika także, że na znaczeniu tracą sklepy internetowe prowadzone przez marki, zyskują natomiast aplikacje i kluby zakupowe. O 27 p.p. spadł udział internautów kupujących te same marki w różnych kanałach zakupowych, a o 33 p.p. odsetek osób, których informacje znalezione w internecie zachęcają do wizyty w sklepie stacjonarnym.

Dane pochodzą z dziewiątej edycji badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wykonanych na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie w tym roku przeprowadzone zostało na próbie 1982 internautów. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane zostały zebrane w marcu 2024 roku. Są reprezentatywne dla internautów w Polsce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. Pełna wersja raportu dostępna jest dla członków e-Izby.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
25.10.2024 16:38
Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl / fot. Shootit
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Statuetki Drogeria Roku 2024 / fot. Shootit
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Statuetki Drogeria Roku 2024 / fot. Shootit
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Drogeria Roku 2024 / fot. Shootit
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Gallery

Ogłosiliśmy zwycięców w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku 2024. Laureatów wskazali konsumenci wyłaniając najlepsze miejsca zakupu kosmetyków i wskazując rynkowych liderów. Statuetki wręczyliśmy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Drogeria Roku to ranking wyłaniający najlepsze miejsca zakupowe kosmetyków. 24 października podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 wręczyliśmy nagrody w jego kolejnej edycji. Zwycięzców wskazali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przez firmę badawczą Mobile Institute.

Zapytaliśmy o zdanie ponad 1600 respondentów, którzy zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę zaproponowanych w badaniu i znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny drogeriom i e-drogeriom oceniając je w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.. 

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

 

Oto laureaci rankingu Drogeria Roku 2024:

 

SIECI DROGERYJNE I PERFUMERYJNE

 

1 miejsce

HEBE

 

2 miejsce

Sephora

 

3 miejsce

Douglas

 

E-DROGERIE

 

1 miejsce

Cocolita.pl

 

2 miejsce

Douglas.pl

 

3 miejsce

Wizaz24.pl

 

BEST OF THE BEST  

Statuetkę Best of the Best, jako firma handlowa, która najczęściej pojawiła się na podium we wskazaniach respondentów otrzymała drogeryjna sieć

HEBE

 

TOP OF MIND SIŁA MARKI

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie najczęściej kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć

ROSSMANN

 

DEBIUT ROKU NAGRODA REDAKCJI

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów

SKIN & BEAUTY BY SUPER-PHARM

 

Ranking Drogeria Roku był częścią badania "Beauty is more. Nowoczesne kanały kosmetyków w Polsce" przeprowadzonego w sierpniu br. przez firmę badawczą Mobile Insitute. Statuetki wręczyliśmy w wieczornej części konferencji Forum Branży Kosmetycznej 2024. 

 

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
23.10.2024 09:45
Estée Lauder wchodzi na Amazon Premium Beauty
Estée Lauder

Estée Lauder, flagowa marka The Estée Lauder Companies Inc., zadebiutowała na amerykańskiej platformie Amazon Premium Beauty. Dzięki temu klienci z USA mają teraz dostęp do szerokiej gamy produktów tej luksusowej marki, a także nowego narzędzia do wyboru odcienia podkładu, dostępnego wyłącznie na Amazonie.

Estée Lauder poszerzyła swoją ofertę w Amazon Premium Beauty, udostępniając ekskluzywne narzędzie Virtual Foundation Tool. Dzięki temu klienci mogą porównać aż 55 odcieni podkładu Double Wear Stay-in-Place i wybrać ten idealny dla siebie. To rozwiązanie ułatwia zakupy, umożliwiając bezpośrednie dodanie wybranego produktu do koszyka na Amazonie. Estée Lauder to nie tylko podkłady, ale także szeroka gama innych popularnych produktów, takich jak serum Advanced Night Repair, zapach Beautiful Magnolia czy pomadki Pure Color.

Marka wprowadza swoje produkty w ramach większej kampanii marketingowej, skierowanej do żeńskiej społeczności fanek futbolu, której elementem jest reklama emitowana na platformie Prime Video. Kampania „Game Day, Your Way” ma podkreślać, jak produkty Estée Lauder, a zwłaszcza podkład Double Wear, doskonale sprawdzają się w każdych warunkach. Estée Lauder jest również kluczowym uczestnikiem akcji Amazon’s Holiday Beauty Haul, trwającej do 3 listopada 2024, podczas której oferowane są zestawy upominkowe, idealne na sezon świąteczny.

Wprowadzenie Estée Lauder na Amazon Premium Beauty to znaczący krok, na co zwraca uwagę Justin Boxford, Global Brand President marki. Jest to dowód na zaangażowanie firmy w dostarczanie swoim klientom zaawansowanych technologii pielęgnacyjnych i kosmetycznych, a także ikonicznych zapachów, dostępnych teraz w bardziej interaktywny sposób dla milionów użytkowników platformy Amazon.

Przez cały rok 2024 współpracowaliśmy z The Estée Lauder Companies, aby wprowadzić na rynek kilka ich wyjątkowych i cenionych marek kosmetycznych w Amazon Premium Beauty, a dzisiejsze wprowadzenie flagowej marki Estée Lauder jest szczególnie znaczącym kamieniem milowym w tej podróży [...] Współpracowaliśmy z Estée Lauder, aby stworzyć innowacyjne doświadczenie zakupowe w dziale Beauty, które odzwierciedlałoby historyczną wyrafinowaną markę i ukazywało magię, która sprawiła, że ​​ich produkty są tak cenione przez klientów od 1946 roku.

powiedziała Melis del Rey, dyrektorka generalna ds. urody, produktów dla dzieci i technologii kosmetycznych w sklepach Amazon w USA.

Czytaj także: Estée Lauder ostrzega akcjonariuszy przed mini ofertą skupu akcji TRC

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. październik 2024 20:10