StoryEditor
E-commerce
10.01.2023 00:00

Czy to koniec ery influencerów w branży beauty? [WEBINAR]

Co to znaczy jakościowy influencer marketing? Gdzie szukać wzrostu w mediach społecznościowych? Jak mierzyć skuteczność i efektywność działań w social media? Czy Pinterest i Tik Tok są przyszłością branży beauty? To tylko część zagadnień, które poruszymy już 19 stycznia 2023 r. w drugiej odsłonie cyklu webinarów poświęconych e-commerce w branży beauty,. Organizujemy je wraz z agencją marketingu precyzyjnego K2Precise.   

Media społecznościowe są obecnie najpopularniejszym medium marketingowym, a blogerzy i influencerzy mają potężny wpływ na promocję marek i produktów. Ich działania przekładają się także na decyzje zakupowe konsumentów pod warunkiem, że spełnionych jest kilka istotnych czynników. Podstawą jest precyzja w podejmowaniu działań we współpracy z twórcami internetowymi – począwszy od wyboru influencera dopasowanego charakterologicznie i kontekstowo do marki.

Należy też pamiętać, że współpraca z inflencerami, szczególnie wysokozasięgowymi, jest droga i może być nieefektywna dla małego brandu. Promocje w social mediach są też trudno mierzalne. Nie można zapominać, że z perspektywy marki najważniejsza jest oferta i produkt, a influencer marketing to tylko jeden z elementów wspierających sprzedaż, który powinien być częścią przemyślanej strategii marketingowej.

Jak prowadzić skutecznie działania w social mediach i jak mierzyć ich efektywność?

O tym wszystkim będziemy mówić podczas webinaru pt. „Czy to koniec ery influencerów i Facebooka w budowaniu społeczności oraz sprzedaży online marek kosmetycznych?”, który odbędzie się już 19 stycznia o godz. 11.00

 ZAPISZ SIĘ NA WEBINAR 

Agenda

1. Rynek social media w branży beauty.

2. Gdzie szukać wzrostu w mediach społecznościowych?

3. Efektywność działań w social media.

4. Jakościowy Influencer Marketing.

Opowiemy, jak na platformie TikTok sprawdzić skuteczność działań influencerów. Przedstawimy najlepszy model wykorzystania przygotowanych przez nich treści, tak aby generowały więcej sprzedaży.

5. Mierzalność skuteczności i efektów działań marketingowych.

Dowiesz się, jak dzięki analizie oraz monitoringowi statystyk i wskaźników marketingowych uniknąć problemów z rentownością wdrażanych kampanii.

6. Pinterest i TikTok – przyszłość branży beauty.

Obalimy wszechobecne mity, że Tik Tok jest miejscem dla nastolatek, gdzie można obejrzeć wyłącznie taneczne filmiki. Przedstawimy case study firmy, która prowadzi skuteczne działania sprzedażowe na tej platformie. A ponadto pokażemy rekomendowane formaty na 2023 rok. Pinterest nie jest wcale dinozaurem wśród platform, obecnie cieszy się coraz większą popularnością. Jak zacząć działania? Jaka jest główna przewaga w docieraniu do użytkowników za pomocą Pinteresta? 

Webinar poprowadzą eksperci z agencji marketingu precyzyjnego K2 Precise.

Tomasz Choroszewski, Chief Strategy Officer, K2 Precise

Absolwent Uniwersytetu SWPS na wydziale Psychologii w Warszawie. Doświadczony manager związany z rynkiem mediów interaktywnych od ponad 18 lat. Ekspert w zakresie strategii mediowych i optymalizacji sprzedaży online dla marek Retail i FMCG; komentator rynkowy, prelegent, autor publikacji branżowych o tematyce związanych z efektywnością mediów. W agencji K2 Precise odpowiedzialny między innymi za bieżący rozwój sprzedaży online wielu klientów z kategorii Beauty & Fashion.  

Katarzyna Jarnutowska, Team Lider Paid Social, K2 Precise

Od ponad 4 lat zajmuje się prowadzeniem kampanii płatnych w ekosystemie Mety, na TikToku, Pinteresteście, LinkedInie, Allegro. W swoich działaniach skupia się na ciągłych testach, wprowadzaniu nowych, niestandardowych rozwiązań i maksymalizacji wyników sprzedażowych. Na co dzień współpracuje z klientami z branży beauty oraz branży odzieżowej zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

K2 Precise specjalizuje się w kampaniach digitalowych i wszechstronnym wsparciu w obszarze mediów. Jest częścią Grupy K2, która dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software.

Obejrzyj także: E-commerce, perspektywy dla rynku kosmetycznego i czynniki, które będą warunkować dalsze utrzymanie się e-biznesów na rynku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 15:26