StoryEditor
E-commerce
01.04.2020 00:00

Czy pandemia zmieni rynek kosmetyczny w Polsce? - pobierz bezpłatnie e-wydanie WK!

Czy pandemia zmieni rynek kosmetyczny w Polsce? Jak z pracą w czasach koronawirusa radzą sobie drogerie? O czym pamiętać, jeśli szybko chcemy przestawić się na sprzedaż on-line – to tylko niektóre z tematów marcowego wydania „Wiadomości Kosmetycznych” związane z sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy. Wirus, wirusem, ale kobiety nie przestaną o siebie dbać, więc znajdziecie u nas także kolejny dodatek w cyklu Akademii Wiadomości Kosmetycznych poświęcony kategorii pielęgnacji twarzy. Jeśli możecie #zostanciewdomu, a my dostarczymy Wam nasze treści także w formie e-wydania.

Pomimo niespotykanej i trudnej sytuacji, w jakiej się obecnie wszyscy znaleźliśmy, działamy bez zakłóceń, choć zgodnie z zaleceniami ministra zdrowia stosujemy się do zasady #zostanwdomu i w systemie home office przygotowujemy dla Was kolejne wydania „Wiadomości Kosmetycznych”. Nadal drukujemy nasze pismo i dostarczamy do drogerii, hurtowni kosmetycznych, aptek i innych odbiorców w handlu, którzy pracują dziś na pierwszej linii frontu, pomimo zagrożenia epidemiologicznego.

Niezmiennie też przygotowujemy e-wydanie, czyli nasz miesięcznik w wersji cyfrowej. Jest w niej dostępny od lat, jednak obecnie ta forma komunikacji nabiera szczególnego znaczenia dla osób, które musiały lub mogły przestawić się na pracę zdalną.  

Dlatego teraz możecie BEZPŁATNIE POBRAĆ e-wydanie na swój komputer z e-kiosku wydawnictwa.

Niezmiennie e-wydania "Wiadomości Kosmetycznych" możecie również przeglądać na naszym portalu w archiwum wydań.

 

Zapraszamy do lektury marcowych „Wiadomości Kosmetycznych”, przygotowaliśmy dla Was szereg interesujących artykułów.

W raporcie COVID-19 zastanawiamy się, czy i jak pandemia wpłynie na rynek kosmetyczny. Chociaż nie są to jeszcze analizy, bo na nie za wcześnie, przedstawiamy obraz tego, co wydarzyło się w ciągu ostatnich tygodni i pierwsze spostrzeżenia, refleksje i przewidywania menedżerów z firm kosmetycznych.

Pokazujemy, jak drogerie, które obok sklepów spożywczych i aptek, stały się dla Polaków miejscami zakupów pierwszej potrzeby, poradziły sobie z organizacją pracy w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego i jakie wsparcie dostali ich pracownicy - o tym w artykule Drogerie na pierwszej linii frontu.

W dobie koronawirusa szereg firm – producentów i sklepów – chce się szybko przestawić na handel on-line. Jakie pułapki na nich czekają? Na co muszą zwrócić szczególną uwagę tworząc regulaminy swoich stron internetowych – takie informacje znajdziecie w komentarzu prawnym.

Mimo, że wszystkim nam zaprząta głowę troska o zdrowie, rodziny, firmy, staramy się normalnie żyć. Musimy o siebie dbać, staramy się dobrze wyglądać, bo to poprawia nam samopoczucie. Dlatego, niezależnie od przeciwności, konsumenci będą sięgać po kosmetyki, a nie tylko produkty higieniczne.

Jaki makijaż będzie modny w tym roku na wiosnę? Każdy. A jego podstawą będzie ładna cera. Co jeszcze? Tego dowiecie się zaglądając do e-wydania.

Przygotowaliśmy też dla Was w ramach Akademii Wiadomości Kosmetycznych obszerny PRZEWODNIK PO KATEGORII PIELĘGNACJI TWARZY. Powstał on we współpracy z markami i firmami: Bielenda Kosmetyki Naturalne, Delia Cosmetics, Eco & More, Eva Dermo, Laboratorium Kosmetyczne Floslek, LaRose, Mediheal, Orientana, Uroda Melisa Eco i Yoskine. Eksperci omawiają dominujące trendy na rynku pielęgnacji twarzy, przedstawiają nowości z tej kategorii, tłumaczą, jak działają zawarte w nich składniki. Agencja badawcza Nielsen zdradza, jak kategoria pielęgnacji twarzy rozwijała się w ostatnich latach i co wpłynęło na jej dynamiczny wzrost.

Zapraszamy do lektury. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas informacje będą przydatne w Waszej codziennej pracy. Zachęcamy – piszcie do nas, informujcie, co dzieje się w Waszych firmach, sklepach, jak radzicie sobie z obecną sytuacją. Wszystkie kontakty do nas znajdziecie na portalu w zakładce redakcja. Możecie także kontaktować się z nami przez nasz fanpage na FB, który cały czas rośnie w siłę.

Jeśli chcecie na stałe otrzymywać od nas informacje o nowościach kosmetycznych, trendach, zmianach, wydarzeniach, analizy i prognozy dotyczące rynku kosmetycznego oraz czytać e-wydania „Wiadomości Kosmetycznych” prosimy – zapiszcie się do newslettera. Bądźcie zdrowi!

Jeśli możesz #zostanwdomu i bądź na bieżąco!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.07.2024 15:53
Dlaczego internauci porzucają koszyki zakupowe?
Internauci nie kończą zakupów kiedy nie znajdują dobrej opcji dostawy lub muszą czekać za długo na przesyłkę - to najczęstsze powodyfor. Shutterstock
Już 87 proc. polskich internautów regularnie robi zakupy w internecie – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute. O 9 p.p., w porównaniu do ubiegłego roku, wzrósł odsetek internautów kupujących w sieci najczęściej, czyli powyżej 5 razy w miesiącu. Ale coraz więcej internautów nie kończy zakupów, kiedy jakiś element oferowanej przez e-sklep usługi im nie odpowiada.

 Handel elektroniczny w Polsce ma się dobrze, a perspektywy jego rozwoju wyglądają bardzo ciekawie. Ponownie 100 proc. internautów potwierdziło, że przynajmniej raz dokonali zakupu w internecie. 87 proc. kupuje regularnie. Częściej w internecie, w różnych kategoriach, zaczęło kupować 36 proc. internautów – piszą we wstępie do najnowszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024” Patrycja Sas-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izba) i Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

Już 37 proc. konsumentów deklaruje, że zakupy online robią 5 razy w miesiącu i częściej, a więc na zakupach w sieci są przynajmniej raz w tygodniu. To efekt tego, że przez  internet coraz częściej kupują produkty codziennego użytku i pierwszej potrzeby – żywność, chemię gospodarczą, leki.

77 proc. internautów, którzy wzięli udział w badaniu zrobiło ostatnie zakupy cyfrowo, a tylko 23 proc. stacjonarnie. Najczęściej on-line kupują osoby bezdzietne, dobrze zarabiające (w grupie zarabiających powyżej 7 tys. zł netto odsetek kupujących przez internet częściej niż 5 razy w miesiącu wyniósł 82 proc.), konsumenci dojrzali 45-54 lata, mieszkańcy dużych miast.

Zaskakują wyniki badania dotyczące najczęściej kupowanych kategorii w internecie. Na pierwszym miejscu znalazła się żywność (48 proc. badanych, + 19 p.p. w porównaniu do 2023 r.), na kolejnych farmaceutyki (42 proc.) i moda (33 proc.). Dopiero na szóstym miejscu (25 proc.) internauci umiejscowili produkty z kategorii uroda.

image
W jakich kategoriach kupujesz w internecie? Raport Omni commerce. Kupuje wygodnie_2024, Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej
e-Izba

Internauci częściej niż w ubiegłym roku porzucają koszyki zakupowe (78 proc. +15 p.p. w porównaniu do 2023 r.) czyli nie kończą transakcji, gdy któryś z jej elementów im nie odpowiada. Najczęściej zniechęca ich brak odpowiedniej opcji dostawy (12 proc., + 8 p.p. w porównaniu do 2023 r.)  i jej zbyt wysoki koszt (11 proc. + 6 p.p. w porównaniu do 2023 r.). Mają na to także wpływ brak oczekiwanej formy płatności (+10 proc.) i zbyt wysoka cena produktu (9 proc. +5 p.p. w porównaniu do 2023 r.).

image
Przyczyny porzucania koszyków zakupowych. Raport Omni commerce. Kupuje wygodnie_2024, Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej
e-Izba

Z raportu wynika także, że na znaczeniu tracą sklepy internetowe prowadzone przez marki, zyskują natomiast aplikacje i kluby zakupowe. O 27 p.p. spadł udział internautów kupujących te same marki w różnych kanałach zakupowych, a o 33 p.p. odsetek osób, których informacje znalezione w internecie zachęcają do wizyty w sklepie stacjonarnym.

Dane pochodzą z dziewiątej edycji badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wykonanych na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie w tym roku przeprowadzone zostało na próbie 1982 internautów. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane zostały zebrane w marcu 2024 roku. Są reprezentatywne dla internautów w Polsce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. Pełna wersja raportu dostępna jest dla członków e-Izby.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:59