StoryEditor
E-commerce
01.04.2020 00:00

Czy pandemia zmieni rynek kosmetyczny w Polsce? - pobierz bezpłatnie e-wydanie WK!

Czy pandemia zmieni rynek kosmetyczny w Polsce? Jak z pracą w czasach koronawirusa radzą sobie drogerie? O czym pamiętać, jeśli szybko chcemy przestawić się na sprzedaż on-line – to tylko niektóre z tematów marcowego wydania „Wiadomości Kosmetycznych” związane z sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy. Wirus, wirusem, ale kobiety nie przestaną o siebie dbać, więc znajdziecie u nas także kolejny dodatek w cyklu Akademii Wiadomości Kosmetycznych poświęcony kategorii pielęgnacji twarzy. Jeśli możecie #zostanciewdomu, a my dostarczymy Wam nasze treści także w formie e-wydania.

Pomimo niespotykanej i trudnej sytuacji, w jakiej się obecnie wszyscy znaleźliśmy, działamy bez zakłóceń, choć zgodnie z zaleceniami ministra zdrowia stosujemy się do zasady #zostanwdomu i w systemie home office przygotowujemy dla Was kolejne wydania „Wiadomości Kosmetycznych”. Nadal drukujemy nasze pismo i dostarczamy do drogerii, hurtowni kosmetycznych, aptek i innych odbiorców w handlu, którzy pracują dziś na pierwszej linii frontu, pomimo zagrożenia epidemiologicznego.

Niezmiennie też przygotowujemy e-wydanie, czyli nasz miesięcznik w wersji cyfrowej. Jest w niej dostępny od lat, jednak obecnie ta forma komunikacji nabiera szczególnego znaczenia dla osób, które musiały lub mogły przestawić się na pracę zdalną.  

Dlatego teraz możecie BEZPŁATNIE POBRAĆ e-wydanie na swój komputer z e-kiosku wydawnictwa.

Niezmiennie e-wydania "Wiadomości Kosmetycznych" możecie również przeglądać na naszym portalu w archiwum wydań.

 

Zapraszamy do lektury marcowych „Wiadomości Kosmetycznych”, przygotowaliśmy dla Was szereg interesujących artykułów.

W raporcie COVID-19 zastanawiamy się, czy i jak pandemia wpłynie na rynek kosmetyczny. Chociaż nie są to jeszcze analizy, bo na nie za wcześnie, przedstawiamy obraz tego, co wydarzyło się w ciągu ostatnich tygodni i pierwsze spostrzeżenia, refleksje i przewidywania menedżerów z firm kosmetycznych.

Pokazujemy, jak drogerie, które obok sklepów spożywczych i aptek, stały się dla Polaków miejscami zakupów pierwszej potrzeby, poradziły sobie z organizacją pracy w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego i jakie wsparcie dostali ich pracownicy - o tym w artykule Drogerie na pierwszej linii frontu.

W dobie koronawirusa szereg firm – producentów i sklepów – chce się szybko przestawić na handel on-line. Jakie pułapki na nich czekają? Na co muszą zwrócić szczególną uwagę tworząc regulaminy swoich stron internetowych – takie informacje znajdziecie w komentarzu prawnym.

Mimo, że wszystkim nam zaprząta głowę troska o zdrowie, rodziny, firmy, staramy się normalnie żyć. Musimy o siebie dbać, staramy się dobrze wyglądać, bo to poprawia nam samopoczucie. Dlatego, niezależnie od przeciwności, konsumenci będą sięgać po kosmetyki, a nie tylko produkty higieniczne.

Jaki makijaż będzie modny w tym roku na wiosnę? Każdy. A jego podstawą będzie ładna cera. Co jeszcze? Tego dowiecie się zaglądając do e-wydania.

Przygotowaliśmy też dla Was w ramach Akademii Wiadomości Kosmetycznych obszerny PRZEWODNIK PO KATEGORII PIELĘGNACJI TWARZY. Powstał on we współpracy z markami i firmami: Bielenda Kosmetyki Naturalne, Delia Cosmetics, Eco & More, Eva Dermo, Laboratorium Kosmetyczne Floslek, LaRose, Mediheal, Orientana, Uroda Melisa Eco i Yoskine. Eksperci omawiają dominujące trendy na rynku pielęgnacji twarzy, przedstawiają nowości z tej kategorii, tłumaczą, jak działają zawarte w nich składniki. Agencja badawcza Nielsen zdradza, jak kategoria pielęgnacji twarzy rozwijała się w ostatnich latach i co wpłynęło na jej dynamiczny wzrost.

Zapraszamy do lektury. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas informacje będą przydatne w Waszej codziennej pracy. Zachęcamy – piszcie do nas, informujcie, co dzieje się w Waszych firmach, sklepach, jak radzicie sobie z obecną sytuacją. Wszystkie kontakty do nas znajdziecie na portalu w zakładce redakcja. Możecie także kontaktować się z nami przez nasz fanpage na FB, który cały czas rośnie w siłę.

Jeśli chcecie na stałe otrzymywać od nas informacje o nowościach kosmetycznych, trendach, zmianach, wydarzeniach, analizy i prognozy dotyczące rynku kosmetycznego oraz czytać e-wydania „Wiadomości Kosmetycznych” prosimy – zapiszcie się do newslettera. Bądźcie zdrowi!

Jeśli możesz #zostanwdomu i bądź na bieżąco!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 23:40