Salesforce, światowy lider CRM, opublikował swoje wnioski dotyczące Cyber Week, analizując globalne zachowania zakupowe ponad miliarda kupujących na całym świecie na platformie Salesforce Customer 360.
Całkowita sprzedaż w cyfrowych kanałach sprzedaży osiągnęła poziom 270 miliardów dolarów globalnie rok do roku. Zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 r.
Ponieważ platforma Commerce Cloud już od kwietnia działa na poziomach zbliżonych do tych ze świąt w 2019 r., podczas Cyber Week odnotowała 50-procentowy wzrost sprzedaży cyfrowej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Odbiór zamówień internetowych w sklepie stacjonarnym napędza sprzedaż. Sprzedawcy detaliczni w USA, którzy oferowali opcje odbioru zamówień w sklepie stacjonarnym, zwiększyli przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży średnio o 29 procent w porównaniu z ostatnim Cyber Weekendem. Sprzedawcy, którzy nie oferowali tych opcji odbioru, odnotowali średni wzrost tylko o 22 proc.
Przy wcześniejszych terminach dostaw i przewidywanych opóźnieniach w dostawie 700 milionów paczek, sprzedawcy detaliczni, którzy łączą pewność składania zamówień online z wygodą lokalnych i bezpiecznych opcji odbioru, będą nadal odnotowywać silny wzrost przychodów cyfrowych przez pozostałą część sezonu. Klienci Salesforce na całym świecie wykorzystywali w tym roku taką formę odbioru zamówień, co spowodowało 95% wzrost przychodów cyfrowych w porównaniu z rokiem 2019. Pomimo dużego zasięgu, sprzedaż w sieciach społecznościowych zapewnia jedynie ograniczony wzrost.
Platformy mediów społecznościowych wygenerowały 9% ruchu globalnego i na witrynach handlowych w trakcie Cyber Week. Platformy te stanowiły 3 procent globalnych zamówień cyfrowych, które zostały złożone w ciągu tych siedmiu dni. Im bliżej świąt, tym większe przeceny oferują sprzedawcy Dzięki działaniom sprzedawców detalicznych zachęcających do bezpiecznych i wcześniejszych zakupów świątecznych w domu, średni poziom obniżek zaczął się 26 listopada w USA od poziomu 28 proc. i rósł nieznacznie przez cały tydzień, kończąc na średniej stopie obniżki na poziomie 29 proc. w Cyber Monday. Globalnie średnia stopa obniżek zaczęła się od 27 proc. 26 listopada i wzrosła do 28 proc. w Cyber Monday